Klippa örontofsar!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Genesis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 996
G

Genesis

Har en häst som verkligen inte gillar när man klipper i hennes öron. Man får ta på öronen och så, men så fort saxen åker fram blir hon galen :crazy:
Tofsarna börjar bli lite väl långa nu och behöver verkligen klippas, någon som har nåt bra tips?
Har lyckats ett par gånger om jag är riktigt snabb, men jag tänkte om någon hade nåt bra tips på hur man vänjer henne vid det.

Sv: Klippa örontofsar!

Det brukar offta vara annorlunda ljud som dom kan reagera på, om hon nu i vanliga fall tillåter att du tar på öronen.
Så mitt tips är väl att försöka vänja henne vid "sax-ljudet" på ngt passande vis! :) (om det nu är det hon kan tänkas reagera på?!)
Det blir ju ännu läskigare uppe vid öronen när hon inte ser vad det är som låter! :p
lycka till!

Sv: Klippa örontofsar!

Bremsa och klipp... tar inte mer än några minuter om du inte ska finfrisera. om du ska finfrisera så ta en lite rakapparat.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
886
Senast: Oknytt
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: Mint
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Dyrka upp lås?
  • Secret Easterbunny 2025

Hund, Katt, Andra Djur