klippa hästen

T

Totte36

Har en rejält lurvig ponny som är till åren. Har valt att inte klippa den eftersom jag inte har möjligheter att sätta täcke på honom på morgonarna. I gengäld blir ponnyn rejält svettig när den jobbar hårt. Ni som inte heller klipper era lurviga hästar/ponnyer: hur resoenerar ni och får ni kommentarer från omgivningen.

Sv: klippa hästen

klipp den och sätt på täcket redan på kvällen?
Om ni inte har väldigt varmt inne i stallet så brukar det gå utmärkt att låta dem stå med utetäcke över natten..

Mina hästar har ute täckena på i stallet.
Fungerar bra. Brukar ta av dem på kvällen och borsta och sen slänga täckena på igen.

Precis. Spårklipp. Det underlättar massor och det går att klara sig utan täcken; beroende på hur mycket som klipps och hur man väljer att parera ev kyla med extra grovfoder.

Det finns många klipptrådar med bildexempel på spårklippning under "islandshäst" här på buke.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 891
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama