Kliniken på måndag, men va kan det vara?

snuttan will&alina

Trådstartare
Har en häst med en lindrig pålagring på VF kota, hon blev friskförklarad i februari och skulle sättas igång. Pga olika saker har jag inte kunnat göra det så hästen har stått en del och bara skrittats emellanåt. Tog av henne skorna fram, hon ömmade när jag skrittade henne och fick på sig skor efter 8 veckor. (Hon kunde gå i hage utan att markera)Nu har hon haft skor på sig i 1 vecka och har vart halt hela tiden, bara i trav, det sitter i det benet där pålagringen är. Är så rädd för att det har något med det att göra? tycker bara det är konstigt då hon har stått så mycket.:confused:
Vad tror ni? Hoppas på bra svar från kliniken.

Sv: Kliniken på måndag, men va kan det vara?

Det kan ju ha med barfota-gången att göra, men för mig låter det lite otroligt. Håll ut till måndag, jag håller tummarna!

Sv: Kliniken på måndag, men va kan det vara?

usch, vad tråkigt!

Hade samma problem med en häst i vårt stall förra veckan. Pålagringar som vi trodde berodde på hoven, men det var mycket allvarligare än så. hon blev också utdömd. Det är hemskt, men skönt att veta att det inte finns något att göra ändå.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka