KLinikbesök 3 maj men tills dess?

Madde_padde

Trådstartare
har idag ringt och bokat in klinik besök, 3 maj ska min herre få komma på en helkolla, som många av er redan säkert vet går han inte fram vid ridning protesterar och stannar och vill inte gå!
hans bjudning är helt bortavissa dagar går de att galloppera lite kanske medans andra kommer vi inte en meter, trodde de var sadeln köpte en ny men som kanske ligger illa den med nu?

Han visar dock ingen hälta men kanske kanske att han går lite orent fram eller iallefall inte riktigt tar för sig fram, dom på ATG tyckte jag skulle rida på fram till dess inga hårda träningspass kanske men iallefall hålla honom igång... men de känns juh inte jätte bra när jag har en svag känsla av att min häst är så fruktansvärt snäll så han ev skulle kunna gå fram när jag rider även fast de gör ont när hjärtat är av guld :crazy:

vad skulle ni göra oc hur vill juh lite på som på ATG de är inte dem en tänk om de är sadeln som inte passa eller sånnt blir de inte mycke värre då?

Sv: KLinikbesök 3 maj men tills dess?

vad skulle ni göra oc hur vill juh lite på som på ATG de är inte dem en tänk om de är sadeln som inte passa eller sånnt blir de inte mycke värre då?

Inte för jag försår vad den här meningen betyder, men vitsen är ju att hålla igång honom lite, så att kliniken kan hitta felet.
Skulle han vila fram tills i maj är risken att de inte hittar nåt, och att felet kommer tillbaka så fort du börjar rida igen.

Jag red min valack innan klinik besöket mest skritt lite trav beroende på hur han kändes. Tömkörning är ett alternativ också

hmm blev visst lite luddigt!

jo ja vill göra som dom på atg säger rida han å hålla igång honom men samtidigt skulle de visa sig att de tex är sadeln som bidrar till detta känns de inte riktigt rätt att rida honom när han inte vill...

och när han inte går fram ska ja slå fram han då? känns lite jobbigt ...

vad var de för fel på honom?

inte riktigt kul att tömköra heller då han inte går fram :(

vad var de för fel på honom?

inte riktigt kul att tömköra heller då han inte går fram :(

Gå ut och promenera med honom för hand. Du känner ju din häst bäst och känns det som om han har ont så är det jättesvårt att rida med gott samvete!
Om du går ut så får han ju röra på sig och se lite annat än stallet.

Lycka till och hoppas det går bra på kliniken och att ni får positvia besked! / Malin

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 609
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej! Jag får hem en 3åring, 3år+ några mån, om en vecka. Hon är inte inriden, utan arbetad mycket från marken på, sadel och tränsvan...
Svar
17
· Visningar
2 871
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 731
Senast: Hedinn
·
Hästvård Oron och ångest växer i mig. Jag tror det är något fel på min häst....igen! :( Jag köpte mitt sto i maj förra Året. Ett 10-årigt...
Svar
15
· Visningar
9 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka