Klimatsmarta lösningar i stallet

Sv: Klimatsmarta lösningar i stallet

Ja, det är en bra idé, men de har inte tagit med det mest uppenbara: avfallssortering.

Visst är tanken god, och projektet är nog bra, men kunde inte den som gjort serien tänkt efter lite? De stora energibovarna lär ju vara ridhus- och ridbanebelysningar, inte en liten nattlampa. Har svårt att se att någon hästägare skulle bli imponerad av möjligheten att spara hela 280kr per år :grin:, jag är det iallafall inte. Sen är iofs vår nattlampa på 8W, och används inte under sommarbetet, så vi skulle väl spara under 20kr/år -inte mycket morötter per häst utslaget på fyra pållar :D.

Visst är tanken god, och projektet är nog bra, men kunde inte den som gjort serien tänkt efter lite? De stora energibovarna lär ju vara ridhus- och ridbanebelysningar, inte en liten nattlampa. Har svårt att se att någon hästägare skulle bli imponerad av möjligheten att spara hela 280kr per år :grin:, jag är det iallafall inte. Sen är iofs vår nattlampa på 8W, och används inte under sommarbetet, så vi skulle väl spara under 20kr/år -inte mycket morötter per häst utslaget på fyra pållar :D.
Men den serien är ju bara den första i raden vad jag förstår. Och många bäckar små... Nej, jag tycker nog att de är rätt ute ändå. Folk är inte villiga att göra stora förändringar i sina rutiner på en gång, så att börja med nattlampefrågan är inte alls dumt tycker jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När man har med hästar att göra förbrukas ofta en stor mängd vatten av högsta kvalité men bristen på vatten och perioder av...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vår satsning Trygga ledare tillsammans med Friends och Stenbecks Stiftelse gör avtryck i USA. När Washington Horse Show lanserar...
Svar
0
· Visningar
80
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter - Ofta tar man inte hänsyn till ridsporten på det sätt man gör till andra sporter. Det är dags att politiker och makthavare steppar upp...
Svar
0
· Visningar
286
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästnäringens Yrkesnämnd (HYN) och Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS) har tillsammans genomfört en webbenkät kring kompetensbehov...
Svar
0
· Visningar
512
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix