Migo
Trådstartare
Nu har jag klickat in två av de fyra råttorna i flocken. Både Frö och lilla Ludd har ikväll förstått grejen med target; ikväll har de lärt sig att rulla på en liten leksaksboll för att få det efterlängtade klicket och efterföljande fjärdedels rispuff. När bägge två hade fattat så blev det världens rejs efter bollen, och nåde matte om jag inte han ge båda godis omgående! Frö riktigt HÖGG i bollen för att visa att hon faktiskt förtjänade sin rispuff mer än Ludd Bägge tanterna fick dessutom fler busryck på tio minuter än jag sett dem ha tillsammans totalt på två veckor. Uppenbarligen var det VÄLDIGT roligt med klickerträningen!
Någon här som klickar smådjur? Vad använder ni som klicker? Vad har ni som godis? Problemet med råttorna är att de blir mätta fort, och tar lång tid på sig att äta... levepastej på tub och finfördelade rispuffar är det jag kommit på att använda hittils. Som klicker använder jag en penna, den vanliga klickerdosan låter för högt och det verbala klicket var inte alls så effektivt...
Jag ska försöka rigga filmkameran till nästa pass...
/Migo
Någon här som klickar smådjur? Vad använder ni som klicker? Vad har ni som godis? Problemet med råttorna är att de blir mätta fort, och tar lång tid på sig att äta... levepastej på tub och finfördelade rispuffar är det jag kommit på att använda hittils. Som klicker använder jag en penna, den vanliga klickerdosan låter för högt och det verbala klicket var inte alls så effektivt...
Jag ska försöka rigga filmkameran till nästa pass...
/Migo