Klickerträning

Tigertofflan

Trådstartare
Nu ska jag visserligen klickerträna en häst, men jag antar att det är samma som för hund, så jag frågar här.

Hur gör man lättast när man "klickar in" en häst? Ger något gott samtidigt som man klickar?
 
Sv: Klickerträning

inklickningen utförs likadant oavsett art. klick och omedelbart godis. 10 x 3 upprepningar brukar vara lagom.
 
Sv: Klickerträning

Kul!
Jag klickertränar min häst massor, och precis som Cillamuffins skrev så är det klick och omedelbart godis som gäller. (Men var noga med att klicka hela ljudet först, annars uppfattar de inte klicket om det kommer exakt samtidigt som när den tuggar/får godis.

Skriv gärna och berätta hur det gick sen:bump:

//Gilly
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp