Klickerträning?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare WissEvelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 701
W

WissEvelina

Var inne och tittade här för några dagar sen och blev lite nyfiken på klicker till häst.
Undrar hur ni har gjort för att " Klicka in dem " ? Vad har ni använt för belöning osv. Jag har ett 14 vbl som är skadad och detta känns som en bra hjärngymnastik för henne.

Finns det någon hemsida eller bok där man kan läsa mer?

Sv: Klickerträning?

Hej!

Det finns massor av litteratur om klickerträning som vänder sig till hundfolk. Ta en till på tidningen Canis hemsida för flera exempel.

Jag hade tänkt att "klicka" in min häst med hjälp av äppelbitar. Det gillar han skarpt :) .

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
700
Senast: Lillefrun
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka