Klickerträning för katter :)

N

NannaRufus

Hej, någon mer än jag som har testat klickerträning för katter, jag har tränat min katt ett tag, och nu kan hon "sitt" och "stegra" :)
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Nej, inte klickertränat.
Dock har jag (omedvetet) lärt den yngre katten att hon ska sätta sig ner innan hon får mat.
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Ohh, äntligen ett inlägg om klickerträning för katt. :) Dock inte så många svar än, hehe. Jag undrar också om någon har provat med sin katt. Jag har själv precis köpt en klicker men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. För jag antar att man måste ha en lite annorlunda metod än när man tränar hundar?
 
Sv: Klickerträning för katter :)

*Delvis KL*

Jag skapade en för ett par veckor sedan men fick inga svar, haha ;)

Jag klickertränar en av mina katter, han kan nosmarkering och inkallning. Hinner inte träna så mycket då jag inte bor hemma i veckorna.

Loijsan: Det är i princip samma som för hundar, det är godiset som är den svåra biten. De vill ju ofta nosa, slicka och äta långsamt oavsett storlek på godisen innan de äter upp den (om man inte har ett matvrak förstås) så jag tror att det kan ta lite längre tid för dom att förstå då.
Därför använder jag "godis på tub"! Oftast Skinkost (mjukost) som de får en slick vid varje belöningstillfälle. Det går fort, de tycker att det är superdupergott och träningen blir effektivare :D

Annars är det ungefär som med hundar, fast att lite mer tålamod ev krävs ;)
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Jag har börjat, men jag kommer ingenvart :p

Extremt dåligt tålamod har jag :angel:

Jag vill t.ex. att han ska ställa sig på bakbenen, med frambenen hängande fria. Tyvärr har jag omedvetet lärt honom tidigare att hans tassar och klor ska haka i mig, när jag håller en godisbit ovanför honom.

Kan ingen visa en steg-för-steg-träning? :p
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Nån som vet om det går med en katt som är 13år? han har kunnat sitt innan mat sen han va liten, men går det att lära mer nu?
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Klart det kan funka, det vet du ju inte förrän du provat! Och det är väl inte svårare än att göra ett försök? ;)
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Jag har klickertränat min ena kisse (med lite för mycket energi så hon tackraserar dom andra annars). Hon älskar "sin" klicker å blir hellycklig av den :love: Från att ha varit jätterädd om tassarna så vågar hon "peta" på oss när hon vill något och hon kan high five *stolt matte* Tyvärr tyckte magen inte om favvogodiset å jag har inte hittat något nytt som fungerar bra ännu så vi har klickerpaus här så länge :(

Hon var ingen ungkatt när vi började föresten, är f:04 och vi började i våras
 
Sv: Klickerträning för katter :)

Jag brukar träna med min katt, han är så matglad så i princip allt godis funkar även om det går snabbare att lära in med lättätna saker. Han kan sitt, ligg, komma på inkallning, vinka, hoppa upp eller ned från saker, stå på bakbenen och slicka sig runt munnen. Nu håller vi på att träna in att jama på kommando, det sitter inte riktigt ännu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
253
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
310
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp