Kliar sig!

Mysaan

Trådstartare
Min lilla gumma har senaste dagarna börjat klia sig väldigt mycket. :crazy: När jag kom till stallet i dag så upptäcker jag att hon kliat till sig en kal fläck på huvudet. Vad kan detta bero på??? Hon har enda sedan hon kom till mig varit väldigt mjällig och jag funderar på om det kan bero på det.

Någon som har tips och ideer???

Sv: Kliar sig!

Det låter ju som pälsätare (löss), brukar ofta börja i huvudregion, hals och bog.

Tidigare så klia hon sig mycket vid svansen och i omgångar så har hon kliat sig mycket vid mankamen. Kan man se på något sätt om det är löss??? HUr behandlats det??? Måste vi lusa av alla hästar i stallet i så fall?

Lusmedel till hästarna och lussanering av grimmor, borstar, täcken osv..
kanske en idé att ta ut en vet som kan kolla så att det Är löss innan det sätts igång med storsanering av allt..?!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Livi
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?