Kli vs mössa

MissFideli

Trådstartare
Jag är en sån där som bara kan ha fleecemössor för att alla andra kliar i pannan.
Ni som är likadana, kan ni ha de där "nya" tunna mössorna i nått blankt material som många har numera? Eller kliar dom också på er?

För snål för att köpa och prova utan att kolla runt först :angel:

Jag är en sån där som bara kan ha fleecemössor för att alla andra kliar i pannan.
Ni som är likadana, kan ni ha de där "nya" tunna mössorna i nått blankt material som många har numera? Eller kliar dom också på er?

För snål för att köpa och prova utan att kolla runt först :angel:

De flesta mössor funkar för mig, det som ger mig kli i pannan är om mössan är för trång. Kan det vara så för dig också?

Finns det mössor i svensk ull? Som liknar merinoull fast från svenska får? Eller åtminstone där man inte typ fått levande djur för att få ull?

Jag brukar använda fleeceband ganska ofta, de är ungefär som mössor men öppna i mitten så man kan ha tofs och liknande utan att tryckas ner av mössan. De värmer bra om det inte är hysteriskt kallt :). Går att köpa på tex hööks, stadium och liknande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama