Finns det fler som inte klarar av att ha linser? Jag är närsynt (-1.00 på ena, -2,25 på det andra) och har astigmatism på det ögat som jag ser bäst på. Behöver alltså en torisk lins på det ena ögat. Jag har varit på två synderundersökningar för att prova ut linser och har nu provat ett tiotal sorter, men det känns fortfarande som om jag har skräp i ögat när jag har linserna i, oavsett om jag har dem en eller tio timmar, framför datorn eller när jag är ute och springer. Det är som om min hjärna signalerar konstant "Du har något i ögat, du har något i ögat, du har något i ögat" och det sker ingen tillvänjning. Det är den toriska linsen som är jobbigast, men jag känner av den andra också. Fler som har detta problem och vet vad det kan bero på och om det går att göra någonting åt? Jag skulle gärna ha linser några gånger i veckan, framför allt när jag tränar, men det vore ju trevligt att slippa tänka på linserna konstant under träningen. Jag har full synskärpa med dem, så det är inga problem på det sättet.