Klänning till bröllop

Elo

Trådstartare
Min bror skall gifta sig i sommar.

Jag äger ingen lite mer uppklädd klänning.

Detta är nu ett problem.

Var köper man en snygg klänning? Gärna riktigt affär, då jag är kort och tex Zalandos modeller är minst 20 cm längre än vad jag är. Kan ta mig till Malmö och Göteborg (och därikring).

Detta är nu ett problem.

Var köper man en snygg klänning? Gärna riktigt affär, då jag är kort och tex Zalandos modeller är minst 20 cm längre än vad jag är. Kan ta mig till Malmö och Göteborg (och därikring).
Vad är de för klädkod är min första tanke. Uppklädd kan vara så otroligt olika

Vad är de för klädkod är min första tanke. Uppklädd kan vara så otroligt olika

Ingen? Kvällsbröllop mitt i sommaren. Bruden kommer ha en ganska uppklädd klänning och brudgummen kostym. De blir nog lika glada vilket som, men jag vill vara lite finare. Och äga en fin klänning....

Ingen? Kvällsbröllop mitt i sommaren. Bruden kommer ha en ganska uppklädd klänning och brudgummen kostym. De blir nog lika glada vilket som, men jag vill vara lite finare. Och äga en fin klänning....

Jag är kort (154) med taxben och bonprix modeller har jag märkt passar mig relativt bra i längd. Vilken smak har du och skulle känna dig bekväm i?

Jag är kort (154) med taxben och bonprix modeller har jag märkt passar mig relativt bra i längd. Vilken smak har du och skulle känna dig bekväm i?

Jag har ingen aning? Kanske en del av problemet?

Föredrar enfärgat (men gärna mycket färg) framför mönstrat. Rent, rakt, enkelt i snyggt tyg framför volanger, spets och blommiga mönster. Jag tror jag gillar bäst när de är lite figursydda upptill men lösare i kjoldelen.

Jag har ingen aning? Kanske en del av problemet?

Föredrar enfärgat (men gärna mycket färg) framför mönstrat. Rent, rakt, enkelt i snyggt tyg framför volanger, spets och blommiga mönster. Jag tror jag gillar bäst när de är lite figursydda upptill men lösare i kjoldelen.
Jag har fått upp mycket från märket VILA det senaste. Hittade många fina klänningar där.
Borde finnas en butik i Göteborg och kanske Malmö?
Denna tyckte jag var fin, och finns i olika färger. Den fungerar ju även som hellång med till fötterna om du är kort.

https://www.vila.com/sv-se/kortarmad-maxi-omlottklanning-14107677_VivaMagenta.html
IMG_7621.webp

Den här modellen gillar jag personligen. Den finns både som enfärgad svart och i blommig och prickig. Längden fungerar på mig som är 154. Den kan dressas upp lite om man tycker den är för enkel.

https://www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-svart-blommig-915479/?shop=8955

Visa bifogad fil 166269
Brrrrr... tycker att Bonprix suger. Just bråkat med dem ang en klänning som aldrig kom. De återbetalade mina pengar, minus returavgift??? Jag ska väl för fasen inte betala retur på något som jag aldrig fick och därmed förstås inte kunde returnera... suck. Har beställt där tidigare också. Först kom aldrig varan. Efter mycket tjat och tjafs kom paketet till slut. I det var det en väst. Jag hade beställt en väska. :banghead:

Detta är nu ett problem.

Har du någon sykunnig i din krets som kanske kan hjälpa dig att lägga upp klänningen så kan du köpa i princip vilken som?😊

Jag har köpt den här från Vila som jag ska ha på bröllop i sommar. Jag köpte den i två färger t om. Den är jätteskön :)

Bifogade filer

• Screenshot_20250423-054103_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20250423-054103_Samsung Internet.webp
    22,8 KB · Visningar: 19

Detta är nu ett problem.

På Cassels hittar jag ofta fina klänningar, de finns i dels i Nordstan men även på flera ställen runt Göteborg, Västra Frölunda, Alingsås och något mer ställe.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning... 2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Pilot
·
Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 238
Senast: Voeux
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm... 2
Svar
25
· Visningar
2 650
Senast: Sonea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?