Klamydia i munnen?

blur

Trådstartare
Jag låg med en kille, vi hade kondom.
Men inte när jag sög av honom.
Nu kan det vara så att han har klamydia.
Men hur testar man detta i munnen?
Syns det på vanligt kissprov även fast jag inte har det i vaginan?

Jag har en kk och vill inte suga av honom och sen få klamydia vaginalt pga det + smitta honom.

Har försökt googla men hittar inget om detta.

Har fått svinont i halsen efter detta men kan man verkligen få det på 2 dar?
Han va lite förkyld så kan ju vara "vanlig" förkylning också.
 
Sv: Klamydia i munnen?

att han "kan ha klamydia" antar jag kommer ifrån att han blivit uppmanad att testa sig, kansek för att tidigare partner konstaterats ha klamydia. OM så ärfallet kan du antingen vänta tills du blir uppmanad att testa dig, eller ringa en gynmottagning och fråga hur du bör göra. Det mest ansvarsfulla är ju att alltid testa sig mellan partners.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Han har inte testat sig det senaste halvåret men har alltid kondom enligt honom själv, han har inte hört från nån han varit med att dom skulle ha klamydia.
Vi är polers och han är typ den ärligaste människan jag vet, så det tvivlar jag inte på.

Jag vill ju dock vara på den säkra sidan.. har ringt gyn men dom hade ingen koll på det där med munnen. Jag menar, risken är ju liten att jag har det vaginalt eftersom vi faktiskt hade kondom hela tiden.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Jag låg med en kille, vi hade kondom.
Men inte när jag sög av honom.
Nu kan det vara så att han har klamydia.
Men hur testar man detta i munnen?
.

Han har inte testat sig det senaste halvåret men har alltid kondom enligt honom själv, han har inte hört från nån han varit med att dom skulle ha klamydia.

Det jag fetat har jag inte fått ihop. Hur menar du. Hur kan han misstänka klamydia om han haft oskyddat sex med någon smittad?

Och ja, som någon skrev, man tar tydligen halsprov.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Det jag fetat har jag inte fått ihop. Hur menar du. Hur kan han misstänka klamydia om han haft oskyddat sex med någon smittad?

Och ja, som någon skrev, man tar tydligen halsprov.

Om man har fått konstaterat klamydia så måste man uppge alla som man har haft sex med de senaste 6 mån. Även om man hade kondom. Jag har till exempel blivit uppringd av UM för att en av mina sexpartners visade positivt på prov. Då var jag tvungen att testa mig och uppge namn och telefonnummer för mina sexpartners till min UM.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Han har inte haft oskyddat sex och han har inte varit med nån som är smittad så vitt han vet.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Om man har fått konstaterat klamydia så måste man uppge alla som man har haft sex med de senaste 6 mån. Även om man hade kondom. Jag har till exempel blivit uppringd av UM för att en av mina sexpartners visade positivt på prov. Då var jag tvungen att testa mig och uppge namn och telefonnummer för mina sexpartners till min UM.

Man har skyldighet enligt smittskyddslagen att göra det, men det är ju inte direkt så att någon kan a) kolla om man talar sanning eller b) veta att man har telefonnummer till vederbörande.

Men varför tror han då att han har klamydia?

Det undrar verkligen jag också.
 
Sv: Klamydia i munnen?

Risken finns och jag vill inte föra nån smitta vidare.
Räcker ju med att kondomen inte täckte allt nån gång eller att han har haft oralsex med nån som har det och på så sätt åkt på det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp