Klämde handen på jobbet igår.. Lossnad nagel

Emuliiaa

Trådstartare
Hade lite bråttom på jobbet igårkväll och råkade smälla igen en dörr på min hand,
den träffade ena nageln och då jag har akrylnaglar knäcktes den samtidigt
som akrylen drog med sig min egna nagel under.

Just för stunden skrek jag bara till och kom väl lite i chock för satte mig på toaletten
utan att stänga dörren efter mig :D

Fick hjälp uppe i köket (är servitris) med att spola nageln under vatten men då skrek jag rätt ut.
Sedan lade vi tillbaka den knäckta nageln över själva "köttet" då den fortfarande sitter fast ute
i kanten och plåstrade om. Självklart kunde jag inte fortsätta jobba med den orörliga handen så blev
hämtad av min sambo.

Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att sålänge inte själva fingret är skadat kan du avvakta
till imorgon och ringa din VC och se vad som ska göras. Fick hjälp på kvällen med att bandagera om
nageln lite bättre.

Någon som varit med om samma sak? Hur lång tid tar det innan man blir lite mer "normal" i handen
och kan jobba igen? Innan den växer ut igen? Är det ens värt att gå till VC för vad ska dom göra? Känns som en bättre ide att
låta nageln ligga kvar ovanpå köttet som skydd och ha det ordentligt omplåstrat men får det andas då
så det kan läka?

Tacksam!

10489975_10204532236172930_6087341398930856976_n.jpg

Klipp bort den lösa nageln, plåstra om och jobba som vanligt. Finns ingen anledning att uppsöka VC. Bruten nagel är inget att sjukskrivas för och man lär sig snabbt hur man gör för att inte stöta fingret så det gör ont.

Håller med ovanstående, klipp bort det lösa och sen bandage som skyddar för att något kommer in och tjockt nog för att det inte ska göra superont varje gång den nuddar något. Hänt mig en gång med när min nagelförlägning var lite väl lång. Det gör så sjukligt ont :crazy:

Fick tid till VC, nageln hade torkat fast igen pga blodet så fick bedövning innan den pillades bort, rengjordes och fick sen nytt bandage. Känns dock jäkligt lätt eftersom det bara är kött kvar under bandaget men det går väl över :D

Smärtan går över långt innan den nya nageln har vuxit ut. Har för mig att det tar cirka 3-4 mån för en ny nagel att växa ut.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka