klädsel på dressyrtävling

springsten

Trådstartare
vad ska man ha för kläder på sig på en dressyrtävling? är det vita ridbyxor, plastrong, kavaj och ridstövlar som gäller?
eller kan man ha röda ridstrumpor, ridskor, svarta ridbyxor, röd pikee t-shirt och rött träns? eller får man inte kliva ur transporten då? :rofl:
vad säger TR om klädseln?

Sv: klädsel på dressyrtävling

enligt TR måste man väl ha kavaj med "vitt i halsen" (funkar med en vanlig polotröja..) och man måste väl iaf ha leggings som matchar skorna.
Kan inte vad det står exakt...

tack för svaret. det står att man får använda shortchaps utan frans, så jag misstänker att strumpor inte är ok. sendan så får man bara ha läderträns. alltså så funkar inte mitt röda syntet :rofl:
lite tråkigt tycker jag, men det blir ju "stilrent" när alla ser likadana ut.

jag hade för mig att man fick tävla i bara skjorta men icke. det är helt olika vid hoppning och dressyr, hoppning kan man ju komma och se ut hur som helst men dressyren ska allt vara prydligt och fint. suck..

psychogrrl skrev:
Gäller de reglerna vid klubbtävling då?
på klubbtävling är det väl upp till klubben i fråga att bestämma vilka regler man vill ha

På klubbtävling så brukar det inte vara så viktigt med att ha vita byxor och kavaj. Iaf inte där jag rider!

/anna:cool:

springsten skrev:
tack för svaret. det står att man får använda shortchaps utan frans, så jag misstänker att strumpor inte är ok. sendan så får man bara ha läderträns. alltså så funkar inte mitt röda syntet :rofl:
lite tråkigt tycker jag, men det blir ju "stilrent" när alla ser likadana ut.

finns röda läderträns att köpa i sverige. det får du allt tävla på. inga krav på färger.

citat i från stallbacken hemsidan som ovan rekomenderades.

Huvudlag och nosgrimma ska vara gjorda av enbart läder. Pannbandet ska vara av läder. Det får vara av annan färg än tränset och ev smyckat med diskret dekor.

kan tänkas att jag tolkar det fel. men jag fattade det som att tränset ska vara läder men pannband får vara i annan färg. jag vet att det finns färgade träns i läder. men saken är den att jag rider på hackamore i ett rött distansträns. (har även ett mûler bett som används ibland..) så inte tänkte jag skaffa mig ett färgat läderträns för skojs skull ;) jag är inte gjord av pengar ;)
kan nog knåpa ihop ett svart eller brunt träns bland alla de som ligger och skäpar i förrådet. ser ju bara så tråkiga ut :rofl:

kram på er!

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 444
Senast: Nevermind
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 252
Ridning Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
8 024
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 619
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama