Kläder vi älskar

Den här klänningen. Jag har 5 stycken i olika färger; de är så fruktansvärt bekväma och användbara att jag köper så fort jag ser dem i en färg jag gillar. Köpte en rostbrun/orange en så sent som förra veckan. Aj löv it.

2015-02-19_114640_54e5d4319606ee3b16762c33.jpg

Jag älskar allt som går att bära med strumpbyxor, för jag älskar strumpbyxor. Gärna runt 60 denier sådär. Så. Jäkla. Bekvämt. Träningstights är nästan lika bekvämt.

Åh, vad fin den var! Var finns den? Skulle också kunna tänka mig några sådana :)

Åååh, såna har jag jagat i diverse affärer hela sommaren men överallt har de bara funnits kvar i XS och möjligen nån enstaka S (vilken ÖVERRASKNING att de säljer slut i större storlekar, förstår att inköparna på kedjorna inte kunde förutse det... :banghead: ). Varför har jag inte tänkt på att kolla Gina? De ser till och med ut att finnas i min storlek i min närmsta affär, så jag måste dit imorgon och köpa på mig.

Jag vet! Jag letade mig igenom Stockholm efter såna i somras men hittade nada - men så ramlade jag över dessa för några veckor sedan. Himla bra och vettigt pris med tycker jag.

Dessutom är de söta med spetsen, gör inte så mycket om den råkar synas.

Den här klänningen. Jag har 5 stycken i olika färger; de är så fruktansvärt bekväma och användbara att jag köper så fort jag ser dem i en färg jag gillar. Köpte en rostbrun/orange en så sent som förra veckan. Aj löv it.

2015-02-19_114640_54e5d4319606ee3b16762c33.jpg

Jag älskar allt som går att bära med strumpbyxor, för jag älskar strumpbyxor. Gärna runt 60 denier sådär. Så. Jäkla. Bekvämt. Träningstights är nästan lika bekvämt.
Jag har också det halsbandet..,älskar ugglor..

Jag gillar ryggsäck. Men att ha ryggsäck i folksamlingar, då blir jag lite rädd för rån. Föredrar helt klart benfickor i de situationerna även om jag som @sthu har lite korta ben som gör att fickorna hamnar helt galet.

Om jag ska ryggsäck i folksamlingar för att bära runt på en del så kombinerar jag det med mindre handväska eller magväska beroende på vilket ställe det är och vad jag ska göra. Själv har jag ofta med mig systemkameran i ryggsäcken men placerar övriga värdesaker på annat ställe.

Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.
Var hittar du byxor med benfickor?

Nej, det är bara en fördom från de som anser att deras estetiska upplevelse bör vara allas första prioritet! Mer benfickor åt folket.

Jag älskar mina sommarbyxor som jag går ut med hunden i. En benficka med många fack som kan tillslutas för telefon (funkar även som plånbok) och nycklar... en likadan på andra benet för stor-gerber, mini-ficklampa, kompass och första hjälpen-kit. En ficka för hundgodis. En ficka för hundpåsar. En ficka stor nog för hundens regntäcke...Blir byxorna våta torkar de på fem minuter. Inte är jag vacker (men jag känner mig lite GI-Joe/Big Jim-cool) Och: Nej en rygga vore inte alls lika praktiskt. Dessutom köpte jag brallorna på rea för 50 spänn! Kan det bli bättre? (Det vore snyggbiten då)
Benfickor :love:

Jag har aldrig förstått det praktiska med ryggsäck, när du ändå är inne på det. Jag måste ju ta av den varje gång jag vill åt något?? Superbökigt. Enda gången det är praktiskt är om en ska bära tungt, då är det ju inte så mycket att välja på förstås.

Favoritplagg alla kategorier är utan tvekan underställ. Så jäkla skönt :love: Känns inte som att jag har något alls på mig, och de är ofta sydda på ett sätt som gör att kroppen ser sjukt sportig ut, med kontrastsömmar och grejer.

På en stark andraplats kommer raggsockar. Helst de som mormor stickat :heart

Åh, vad fin den var! Var finns den? Skulle också kunna tänka mig några sådana :)
Den är från Forever 21, finns att beställa på deras hemsida under namnet Knit Skater Dress och kostar £10. Väldigt normala i storlekarna, men är man lång kan de kanske bli lite i kortaste laget om man köper sin "vanliga" storlek sas. För mig som är ca 160 cm lång funkar S perfekt dock!

Hemma inomhus (där ingen ser en ;) ) lufsar jag runt i mjukisbyxor och huvtröja :love:

Hemma utomhus är det ridbyxor eller "arbetsbyxor", typ såna med svart stretch/förstärkning över knän och bak.
Och FLEECETRÖJOR! :love: Finns det nåt skönare? (Frånsett att de formligen suger åt sig hår/päls... :meh: )

På stan / där man riskerar att träffa folk :p är det i 99 % av fallen jeans, gärna kombinerat med skjorta av mer figursydd modell.

Apropå huvtröjor... jag ÄLSKAR min Sons of Anarchy-hoodie! Jag frågade ju här på Buke innan jag köpte den om kärringar på 40+ kan ha något dylikt och det var ett rungande ja! ;) Jag har tom fått komplimang för den från en lokal kvinna, strax äldre än mig :D

Hur klär du dig?
Som en säck potatis, á la mjukisbyxor och avslappnat. :rofl:
Annars ridkläder eller arbetskläder.

När känner du dig fin?

När jag har på mig kläder jag inte brukar, t ex ett par jeans istället för mjukisbyxorna osv.

Vilka plagg vill du hylla?
Sportbh som håller brösten på plats även under aktiviteter, älskar den så mycket att jag numer alltid använder sportbh. :love:

Instämmer! Fungerar bra både som enda plagg när en går upp på morgonen eller som extraplagg att ta på sig när det är lite kyligt. Som en lång kofta.

Jag tror att folk som hyllar onepiece helt enkelt bara har missat morgonrocken.

(Jag sitter i enbart morgonrock medan jag skriver detta. Har inga planer på att byta om de närmsta timmarna. :D)

Nejnej. Men jag gillar inte att ha strumpor mer än nödvändigt, så jag blir så jäkla kall från fitty och ned när jag går i morgonrock, och ska jag dra på mig mjukisbrallor kan jag lika gärna klä på mig på överkroppen med. Eller ta på mig min onepiece. ;)

För övrigt är magväska sjukt underskattat!

Den är från Forever 21, finns att beställa på deras hemsida under namnet Knit Skater Dress och kostar £10. Väldigt normala i storlekarna, men är man lång kan de kanske bli lite i kortaste laget om man köper sin "vanliga" storlek sas. För mig som är ca 160 cm lång funkar S perfekt dock!

Tack! Jag ska till Paris om två veckor och där finns ju en butik ser jag. Får ta mig dit!

Jag trivs bäst kläder som inte sitter åt. Sköna, tjocka strumpbyxor, skön trikåkjol och en rymlig topp till det. Det är min bästa uniform. Funkar jämt. ;)

Hemma går jag mest runt i min Evadräkt. :D Annars har jag favoritbyxor i bomull från Cellbes, som de har sålt i evigheter, jag köper flera par om året och använder dem tills de nöts sönder. Jättesköna!

Absolut inte några byglar i bh:ar de är djävulens påfund. Jag gillar tajts och lång tröja bäst. Och foppatofflor är en helt fantastisk uppfinning. Mössa har jag på skallen året om eftersom jag alltid fryser. Träningskläder har blivit så osköna med de här nya funktionsplaggen men det funkar ju bra på träning så dom har jag bara där nästan när jag inte måste ha dem på mitt jobb.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka