Kläder vi älskar

Bör kombineras med långa ben.
Vi andra får nöja oss med någon enstaka benficka, det är vad som får plats :meh:
Nej, det är bara en fördom från de som anser att deras estetiska upplevelse bör vara allas första prioritet! Mer benfickor åt folket.

Jag älskar mina sommarbyxor som jag går ut med hunden i. En benficka med många fack som kan tillslutas för telefon (funkar även som plånbok) och nycklar... en likadan på andra benet för stor-gerber, mini-ficklampa, kompass och första hjälpen-kit. En ficka för hundgodis. En ficka för hundpåsar. En ficka stor nog för hundens regntäcke...Blir byxorna våta torkar de på fem minuter. Inte är jag vacker (men jag känner mig lite GI-Joe/Big Jim-cool) Och: Nej en rygga vore inte alls lika praktiskt. Dessutom köpte jag brallorna på rea för 50 spänn! Kan det bli bättre? (Det vore snyggbiten då)

Var köper du sidenskjortor? Har du något särskilt märke, eller ramlar du över dom lite överallt?

Jag kan PM:a länk om du vill. Jag hittade dem på eBay men de har sin egen sajt också. Herrmodell, S passar mig bra (loose fit) och jag har strl 40. Jag har två i M som jag har öppna ovanpå en tight topp. Finns i många färger och är snorbilliga, typ 10USD och 6USD i frakt.

Den här har jag (bla):

958195_290.jpg

Nej, nej, nej...du har HELT missuppfattat. Det är Patagonia (MH har jag aldrig provat) som inte går att ha, passformen är helt galen (förutom en stickand klänning) ;)

Däremot kan vi vara helt överrens om att FUNKTIONSKLÄDER är outstandinig! :) Deal?

MH är lite svårt att få tag på i Sverige tyvärr (jag köper nästan allt online utomlands) men de är galet sköna. Deras tjocka Monkey-fleece är perfekt för en frysfia som mig, jag har tom blivit varm i den ibland! :up:

*hmpf*
Vaddå..kan man inte alltid ha Houdini?

//Squie - som bara älskar detta märke!!! O som nog har en överrepresentation av märket i garderoben...o mer ska det bli. ;)

Jag har ett onepiece-underställ från Houdini. Det är verkligen ett plagg jag älskar! Skulle bo i det om det inte var så att det kanske inte är helt hundra socialt accepterat att ha det på kontoret jag arbetar på :D

Inte ett klädesplagg men jag vill hylla ryggsäcken! Tycker det är praktiskt och enkelt att få med sig mycket i utan att det blir någon snedbelastning på ryggen som med axelväska. Suveränt när man cyklar med. Tycker ryggsäcken är underskattad idag.

Nej, det är bara en fördom från de som anser att deras estetiska upplevelse bör vara allas första prioritet! Mer benfickor åt folket.

Fast långa ben underlättar.. Jag älskar också benfickor, men har lite för korta ben så fickorna hamnar typ mitt för knäet. Obekvämt och blåmärken :( Specialbeställde nya arbetsbyxor, som skulle ha kortare ben men samma antal fickor. De var dyra som snor och när jag väl fick dem var det bara ett par vanliga herrbyxor som de lagt upp ett par decimeter = märklig passform och alla fickor alldeles knäppt placerade. Hade en ficka halvvägs ner på vaden, det var inte så smidigt. Knivfickan på sidan hamnade mitt i knävecket, inte så smidigt när man måste klättra och krypa och krångla sig fram..
Mer benfickor åt folk i alla storlekar!

Jag får problem när jag har byxor utan benfickor, var lägger man grejerna?

Jag har ofta klänning, gillar den klassiska stilen a la Jackie Kennedy. Har också ett par udda kavajer som passar till allt, kjol, klänning och byxor, gärna jeans. Pikeskjortor är en favo på fritiden. Mjukisbyxor? Ja som hemmaplagg, går inte ut i mjukis.

Inte ett klädesplagg men jag vill hylla ryggsäcken! Tycker det är praktiskt och enkelt att få med sig mycket i utan att det blir någon snedbelastning på ryggen som med axelväska. Suveränt när man cyklar med. Tycker ryggsäcken är underskattad idag.

Jag gillar ryggsäck. Men att ha ryggsäck i folksamlingar, då blir jag lite rädd för rån. Föredrar helt klart benfickor i de situationerna även om jag som @sthu har lite korta ben som gör att fickorna hamnar helt galet.

Jag älskar ryggsäck!
Men är rädd att någon stjäl i obevakat ögonblick

Jag gillar ryggsäck. Men att ha ryggsäck i folksamlingar, då blir jag lite rädd för rån. Föredrar helt klart benfickor i de situationerna även om jag som @sthu har lite korta ben som gör att fickorna hamnar helt galet.

Jag älskar ryggsäck!
Men är rädd att någon stjäl i obevakat ögonblick

I mitt fall är väl största risken att någon björn nosat upp vad jag har med mig till lunch... :cautious:

Hemma inne bor jag i mina gamla mjukisbyxor med tillhörande tröja (en lila historia som är 20 år gammal... :o). Jag har köpt nya, men dom ligger till sig i garderoben för dom är inte alls lika sköna :p. Hemma ute är det jaktkläder eller ridkläder för det mesta. På sommaren används så lite kläder som möjligt (tur att jag har insynsskyddad gård :p).
Sen vurmar jag för mjuka stora T-shirts :love:, jag hatar när det sitter åt på kroppen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka