Kläder när de är kallt

hag391

Trådstartare
Vad har ni på er?

Har blivit grymt fryssen när jag blivit äldre. Förr brukade jag frysa om händerna, fötterna och ansiktet om de var riktigt kallt. Klara mig köra hästar fram till lunch i 20 minus i skoteroverall och fleeceunderställ utan att frysa om kroppen. Den här vintern har jag körhäst igen efter långt uppehåll men efter 1tim med underställ + fleece under overallen så är jag en isbit. Dock har jag en julaoverall men aldrig frysit i den när jag rider men så är man ju inte stilla på samma vis.

Såg att butiker börjat rea ut vinterkläder så tänkte se om man kan göra några riktigt varma fynd till nästa vinter

Sv: Kläder när de är kallt

Jag har brizys sortiment på vinterkläder och regnställ och det klarar jag mig galant på...flera lager kläder under....ullfingervantar o tumvantar ovanpå när det är riktigt kallt...och ett par nr för stora kängor med minst två par strumpor/raggisar på fötterna så det blir luft kvar, då fryser jag inte :) ..sen rånarluva o glasögon under hjälmen såklart.....

Sv: Kläder när de är kallt

Jag köpte ett par eluppvärmda handskar till min gubbe, som han laddar upp och använder vid körning när det är minsugrader... Efter bara en vecka kan han inte köra utan dem..... ;)

Liknande trådar

Småbarn Liten blir fem månader på onsdag och den senaste veckan har jag börjat fundera mycket på kläder. Han brukar få följa med på äventyr...
Svar
10
· Visningar
1 845
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama