Kladdigaste

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smulan75

Trådstartare
Ja berätta om när era barn lyckats kladda ner sig som mest (jag bannar mig själv att jag inte lyckats ta en bild)

Förra helgen när dottern (2½år) sovit em så kom hon upp ur sängen väldigt "gosig". Jag kom just hem från stallet så jag hoppade in i duschen och sambon satt i soffan framför tv:n med datorn i knät. Linnéa kröp upp i fåtöljen och slötittade lite på tv. När jag kommer ur duschen möts jag av dottern som säger.
-Jag är klar nu.
Jag tittar på henne och hela hon är insmetad i handkräm från topp till tå! Armarna, händerna kinderna och håret var helt vitt!! Hade hon inte haft på sig kläderna hade säkert hela kroppen varit insmetad ;)

Jag höll inne skrattet för dottern såg så ynklig ut för hon verkar ha insett att det blivit fel. Sen blev det avtorkning. Men ett kan man säga hon var mjuk och len efteråt :) och vad mamman tyckte om pappan ska vi inte ta upp här ;)
 
Sv: Kladdigaste

:rofl:

Min bonusdotter, också 2,5, tycker om att använda mitt smink, fastän hon inte får :devil: .
Värsta gången hade hon gått upp runt 4, satt sig på min sminkstol och smörjt in ansiktet och bordet och golvet med min svindyra anti por-kräm, maskara på och runt ögonen samt i håret, och täckstift och rouge där hon tyckte det behövdes. Sedan bar det av in i badrummet, där hon smörjde in sig prickvis med mitt jävligt dryga och DYRA hårvax, antagligen i tro att det var hennes svinkopps-salva, som vi smörjde in på hennes "prickar" :D .... Vidare fick sig badrumsspegeln en stor dos tandkräm, för att bli riktigt ren och fin, och ytterligare hårvax smörjdes in på handfat, toalett och golv.
Det tog dryga timmen att få ren henne och lägenheten.

Nu kan jag skratta åt det, men jag var mindre glad när jag vaknade kl 5 den morgonen. :angel:



/Jossan
 
Sv: Kladdigaste

ok sminkgrejen var lite värre än mitt busfrö:angel:
När han var runt året eller 18 mån, kommer ej ihåg så var det ovanligt lunt för länge...Vi hittade sonen ståendes på en stol kletandes oboy och jordgubbssylt i en stor hög på matbordet:p
Han var kletig på händer och runt munnen och bordet, golvet och stolen såklart. Vi bara gapskrattade för hans min var obeskrivlig. Sedan medans vi filmade la han sig på bordet så oxå tröjan blev smutsig. Det vara bara att bära in hela han i duschen med kläderna på och ducsha av det värsta och sedan vaxduken från bordet och stolens dyna. Sedan fick han ett bad;)

Jättekul ha det på film!

Men jag tror inget slår min storebror som kladdade sitt bajs på hela vardagsrummsbordet och sin napp och sedan stank skit jättelänge trots dagliga bad....
 
Sv: Kladdigaste

Skönt att höra att det hänt fler än oss...:bump:

Vaknade en morgon av att min då 2,5 åriga son kröp ner bravid mig i sängan och gosade in sig i mitt täcke...sniff,sniff det lukar choklad??:confused: Jag lyfte upp täcket och kollade på sonen...
Han,täcket och jag var fullsmetade med chkladsås...:eek:
-Vad har du gjort?frågade jag
-Bakat,så klart!:idea:
Nu sprang jag upp och kollade köket.....möttes först av krossade ägg som jag halkade runt i.....tittade in i vardagsrummet på vägen....där var det framdukat med diverse varor...messmör,ägg,kassler mjölk,bananer mm och ett och annat mjukisdjur.....hela mattan och bordet och soffan i vardagsrummet var nerkletat.....hämtade kameran och sedan var det duschen som gällde innan vi försökte få rent....
Sånt man aldrig kommer att glömma....:D
 
Sv: Kladdigaste

Nja, min son har v arit ganska snäll i det avseendet, men jag kan berätta om mig själv...:D

Min mormor är lam i ett ben och har väldigt svårt att ta sig i och ur badkaret, för att inte tala om att bara luta sig över kanten för att tvätta håret.... Jag var ofta där när jag var liten, och brukade vara väldigt noga med att ta hänsyn så hon inte snubblade över något när hon gick omkring (hon går med en benställning). Dock sträckte sig väl inte mina tankar så långt den morgonen jag ville göra mormor en liten tjänst, jag hade sett flera mornar i rad hur hon smorde in sig i ansiket med salva. Alltså kilver en lilla jag upp en tidig morgon, hittar mormors salva, som var en riktigt fet ansiktssalva, lyckas smeta in hela hennes ansikte, hår och hals med detta innan hon vaknar :eek: ! Hur hon kunde sova är fortfarande en gåta, men jag tyckte hon blev jättefin! Det tyckte varken mormor eller morfar, konstigt?:D
 
Sv: Kladdigaste

*skrattar* Jag ligger i lä, smink som är så svårt att få bort! Tur att jag inte sminkar mig så mycket så det blir svårt för dottern att göra en sån värsting :)

Hua man kanske ska sätta lås till köket, och dottern som ofta får leka ensam på mornarna när vi ligger och drar oss :o .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp