kladdiga ögon

B

björktomta

Hej
min föl unge har fått vit kladdiga ögon, (ser ut som ögon fluss på barn). han är pigg och glad och ingen feber. Är det någon som vet hur man behandlar detta, ska man bara tvätta med ljummet vatten eller ska man göra något mer.??
LINDA

Sv: kladdiga ögon

Prova kamomill te att badda med.Har en eksem häst som får väldigt kladdiga ögon på våren och när jag baddar med avsvalnat kamomill te så är han jätte fin dagen därpå.Men badda ögonen i 1 veckas tid ungefär.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 070
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
1 109
Senast: inaa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar