Kladd i ögon

nice and happy

Trådstartare
Har en 16mån han hund som dehn senaste veckan har kladd i ögonen efter han sovit. Så mest är på morgonen...
Vad kan det vara?

Sv: Kladd i ögon

Det är normalt att hundar har gladd i ögonen speciellt på morgonen. Men är det jätte mycket kladd så kan det hända att den har fått ngt i ögat.

Har kollat ögonen & han har inget i. Han har så på bägge ögonen. Men han kan få så bara av att ligga & vila nån tim, då är det lite kladd där. Sen har han inte haft så förut.
Kan det vara ögoninflamation?

Det kan vara en ögon inflamation. Är det mkt kladd?

Okej. Det kan hända att han har fått lite ögoninflamation men det låter lite konstigt eftersom han har det i båda ögonen. Alla hundar lr iaf dom flesta hundar har kladd i ögonen. Sen har alla olika mkt. Är han nå röd i ögat?

Jo han är lite röd oxå...
Skall man tvätta ur dom med bomull & vatten el kanske bättre att ringa veterinären för att få medecin.

Du kan kolla igen om han har ngt, har han lång hår vid ögonen? För isf kan det vara att håret petar lite i ögonen och då blir han lite irriterad. Du kan ringa till vet och höra vad dom säger aå han inte går med ngn ögoninflamation och ingeting görs.

Liknande trådar

Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 584
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka