Klä av hästen nu?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag har en fråga, min häst klippte jag(helkippning) i oktober kanske det var o självklart täckte jag honom då, han har gått med ett termo(inte nått super varmt utan vanligt "tunnt") o när han har varit ute ett regntäcke över det o går så än idag.

Nu till min fråga, hästen har satt mycket ny päls, ser ut som en islänning på halsen nästan, det är en nordsvensk av travartypen, kan jag bara sluta med täcke på honom nu? Alltså inte ha honom täckt längre tex from imorrn eller fryser han då?

Sv: Klä av hästen nu?

Jag skulle nog väntat något med att sluta med täcket. Mest för att vara på den säkra sidan... Eller du tycker att han på något sätt verkar må dåligt av att ha täcke på sig?

Du kan ju vänja den med tunnare och tunnare täcke några dagar/veckor. Inte för att jag tror den skulle frysa ihjäl men det kanske är skönast för pållen :)

Jag skulle inte heller ta av täcket i det här läget, utan vänta på våren.

Hälsning Maja

Jag skulle också vänta med att ta av täcket eftersom det är så konstigt väder. idag snöar det ju igen............. vänta tills det blir mer stabilt och skönt väder

Pimsen skrev:
Jag skulle också vänta med att ta av täcket eftersom det är så konstigt väder. idag snöar det ju igen............. vänta tills det blir mer stabilt och skönt väder

Skulle vänta till då det i allfall blir några + grader och dett stabilt väder där det inte regnar eller snöar.
Kanske lite sol oxå skulle vara skönt för hästen.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 816
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! blev en diskussion med en kollega på jobbet igår som jag tänkte drifta lite med er. En av våra hästar har gått med ett lätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 335
Senast: Freazer
·
Utrustning Hur tjockt täcke skulle ni säga är likvärdigt med er hästs päls och vad är det för häst? Mitt varmblod har lite längre men tunnare...
Svar
13
· Visningar
1 677
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar