Kitchenaid blender

Otherside

Trådstartare
Jag vill ha en riktigt bra blender, till smoothies men också annat mixande. Den jag rekommenderats att köpa, Power plus, (av en väninna som älskar sin och som använder den jämt) ... kostar 8 999:- ..... Himmel! Det finns å andra sidan andra Kitchenaid blenders som kostar från 2 999:- och 3 999:- Men är de lika bra? Vad är skillnaden? Läser man beskrivningen så är alla starka och effektiva.

Det sista jag vill ha är en blender som börjar lukta bränt gummi och bryter ihop om man t.ex. mixar frusen frukt eller nötter.

Någon här som har en och kan ge recension...?
 
Jag upplever att Vitamix är den absolut bästa och trots att den är dyr så ÄR den prisvärd. Den går inte att jämföra med den billigare (KitchenAid?) som min syster har. Jag använder min varenda dag och den klarar av precis allting, inklusive stora isbitar och frusen frukt. Motorn är stark och knivarna håller. Jag älskar den så mycket att jag t.om köpte insatsen för torra ingredienser så nu kan jag tillverka eget mjöl. :love:
 
Jag upplever att Vitamix är den absolut bästa och trots att den är dyr så ÄR den prisvärd. Den går inte att jämföra med den billigare (KitchenAid?) som min syster har. Jag använder min varenda dag och den klarar av precis allting, inklusive stora isbitar och frusen frukt. Motorn är stark och knivarna håller. Jag älskar den så mycket att jag t.om köpte insatsen för torra ingredienser så nu kan jag tillverka eget mjöl. :love:
Vilken Vitamix har du? Det finns flera olika.
 
Jag trodde inte det var så stor skillnad, sen testade jag en blendtec. 😁 (Kan tänka mig att vitamix också är mind blowing!)

Om man inte vill lägga hur mycket pengar som helst hade jag nog hellre valt tex en wilfa, min uppfattning om kitchenaid är att man betalar mer för designen än för funktionen.

(Sen kanske andra är beredda att betala för just designen om man ska ha den stående framme. Jag är lite mer "funktion före form" när det gäller maskiner.)
 
Krossar den även is och andra större grejer bra? I så fall vill jag verkligen veta vad det är för modell! Stavmixer är mycket smidigare att hantera, men jag har hittills inte provat en som klarar av frusna saker riktigt bra.
Jag har kört den i jorgubbar,hallon,blåbär, nötter lite av varje, o om inte staven tar det gör medföljande skål med knivar det, men fryst frukt är inget problem alls
Märke ???? Svart :D :nailbiting:


Ska kolla
 
Inte KitchenAid förvisso, men jag har Magimix och tycker den är fantastisk. Har haft min i flera och använt kontinuerligt till främst fryst frukt/bär. Den har klarat det jättebra (tills nyligen när den gav upp). Har också funnits med på en del ”bäst i test” genom åren.

Den kostar ca 2500kr, beroende på var den inhandlas.
 
Jag har precis köpt en Hamilton Beach Professional (tack skatteåterbäring!) och är jättenöjd med den. Jag valde den efter rekommendation från en vän som haft en vitamix som hon varit jättenöjd med men vars barn köpte en sådan här och anser den lika bra. Den kostar ungefär som de kitchenaid du frågar om, men där betalar du mycket för varumärket. 8 års garanti.

Jag skulle kolla motoreffekten om jag var du och leta efter starkast möjliga i din prisklass.
 
Varför inte gå hela vägen och satsa på en Kenwood Titanium eller Chef?

Ok att blendern är extra utrustning, men finnes ingen bättre maskin på marknaden, Titanium eller Chef + Blender kostar ungefär samma som Vitamix 5200, men i gengäld har du en köksmaskin för alla behov de närmsta 30 åren, bara att köpa till de tillbehör du villhöver.

https://www.google.com/search?sxsrf...MMKHYtQAwQQ1QJ6BAgqEAE&biw=1920&bih=975&dpr=1

https://www.google.com/search?q=vit...3.0i512l10.11690j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 
Varför inte gå hela vägen och satsa på en Kenwood Titanium eller Chef?

Ok att blendern är extra utrustning, men finnes ingen bättre maskin på marknaden, Titanium eller Chef + Blender kostar ungefär samma som Vitamix 5200, men i gengäld har du en köksmaskin för alla behov de närmsta 30 åren, bara att köpa till de tillbehör du villhöver.

https://www.google.com/search?sxsrf...MMKHYtQAwQQ1QJ6BAgqEAE&biw=1920&bih=975&dpr=1

https://www.google.com/search?q=vit...3.0i512l10.11690j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jaa tack...! Har inte vågat kolla priset än....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp