Kissfläckar

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nogat

Vet inte om det riktigt hör hemma här, men vår som sover ibland ivåran säng och då han är far omkring endel händer det då och då att han läcker kiss dvs blöjan åker åt sidan, fråga mig inte hur den lille busen bär sig åt. :smirk:

Detta har ialla fall resulterat i kissfläckar på våran madrass som ju inte känns så där jätte fräscha och verkar stört omöjliga att få bort.

Så min fråga är om någon har något bra tips på var som tar bort kissfläckar utan att använda medel som måste kvättas bort i maskin, och isåfall vart köper man sådant? :bow:
 
Sv: Kissfläckar

ammoniak använde städtanterna på tv till hundkiss på matta! en kapsyl till 2 l vatten ca och torka genom att stampa på en handduk:)
 
Sv: Kissfläckar

Kanske att klädestvätt till bilen kan fungera ??? Eller mattvätt, båda är skum som man sprayar på och gnuggar in och sedan dammsuger bort när det torkat.

Jag har använt klädestvätt ( till bil ) på sonens skumgummimadrass efter att han kissat igen kisskyddet och det tog bort lukten från det iallafall men om det tar bort fläckar kan jag inte säga.
 
Sv: Kissfläckar

paradiset skrev:
ammoniak använde städtanterna på tv till hundkiss på matta! en kapsyl till 2 l vatten ca och torka genom att stampa på en handduk:)

Visst är dom där städtanterna roliga och bra att titta på men lite skadligt.

Jag har värsta decificeringsnojan av telefon, tangentbord och fjärrkontroller efter att ha sett allt skit dom har på sig *ryser*

Men man får många nyttiga tips :)
 
Sv: Kissfläckar

När min katt var liten kissade hon ofta i min säng (och på mattor, stolar mm.). Jag häller potatismjöl över fläcken och väntar tills det har torkat sen är det bara att dammsuga upp fläcken. Det fungerar på doften och ofta på fläcken också. Om hon har lyckats med något när vi inte är hemma så fungerar det att blöta upp fläcken igen och på med potatismjöl på samma sätt, dock med lite sämre resultat fram för allt på fläcken, doften brukar försvinna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp