Kissen föll 4 våningar

Moonchild

Trådstartare
Olyckan var framme tillslut, kissen smet ut genom fönstret och när mamma skulle plocka in henne smällde fönstret igen och kissan trillade. vi bor på 3 våningen men det är ett väldigt högt hus så man skulle säkert kunna säga 4 våningar.

Rusa in till veterinären med en kisse som blödde från munnen och hostade, slem överallt.

Nu fått klartecken att avvakta. Vet. konstaterade övre käkfraktur men hon har mycket goda chanser att klara sig från det. Kan dock ha inre blödning eller hjärnskada därför vakar jag och tittar till henne ungefär hela tiden.

Jag gör vad vet. uppmanat mig till så inga kommentarer om min kattvård i denna situationen.

Jag undrar dock om någon annans katt trillat från en hög höjd och vad som hände med kissen?

Mammas katt har rasat ner från andra våningen från vanlig villa utan att ha fått några men.

Konstig veterinär som inte tycker att misstanke om inre skador ska kollas upp bättre.

Mammas katt har rasat ner från andra våningen från vanlig villa utan att ha fått några men.

Konstig veterinär som inte tycker att misstanke om inre skador ska kollas upp bättre.

Nu när jag tänker på det låter det som en knäpp veterinär men vi har inte katten försäkrad och berättade det, sa även att det lutade åt att ta bort henne om hon var illa skadad men då tyckte hon att eftersom hon fick smärtstillande så kunde vi ta hem henne och vaka över henne och åka tillbaka om hon vart sämre för då tydde det på någonting annat.

Nu så valsar hon omkring i lägenheten, mår bra förutom att hon inte vill äta eller dricka så jag har fått babymata henne med sprutor, nu hatar hon mig.

Olyckan var framme tillslut, kissen smet ut genom fönstret och när mamma skulle plocka in henne smällde fönstret igen och kissan trillade. vi bor på 3 våningen men det är ett väldigt högt hus så man skulle säkert kunna säga 4 våningar.

Rusa in till veterinären med en kisse som blödde från munnen och hostade, slem överallt.

Nu fått klartecken att avvakta. Vet. konstaterade övre käkfraktur men hon har mycket goda chanser att klara sig från det. Kan dock ha inre blödning eller hjärnskada därför vakar jag och tittar till henne ungefär hela tiden.

Jag gör vad vet. uppmanat mig till så inga kommentarer om min kattvård i denna situationen.

Jag undrar dock om någon annans katt trillat från en hög höjd och vad som hände med kissen?

Minimannen ramlade ut från femte våningen, landade i en buske och bröt tassen. Han är en tolvårig gubbe idag :D

Min honkatt knödde sig ut genom sovrumsfönstret på andra våningen och for rätt ner i källartrappen. Jag kastade mig ner och ut med hjärtat i halsgropen men hon kom runt husknuten som om inget konstigt hänt, helt oskadd.

Min kisse trilla som 12 veckors unge från tredje våningen under natten. Balkongdörren stod öppen då det var så varmt. Han tappade känseln i svansen efter det (kom aldrig tillbaka) men inga andra problem

Min Mogge hoppade efter en fågel, ut genom fönstret på andra våningen och slog ut halva sin ena huggtand, den är fortfarande halv men välfungerande åtta år senare..

Min kompis katt krånglade sig ur famnen på lillmatte och trillade ner från andra trappsteget, hon bröt ena bakbenet :(

Och det sjukaste jag hört var en barndomskompis katt som trillade från femte våningen utan en skråma! :nailbiting:

Så det kan sluta väldigt olika!

Min kisse trilla som 12 veckors unge från tredje våningen under natten. Balkongdörren stod öppen då det var så varmt. Han tappade känseln i svansen efter det (kom aldrig tillbaka) men inga andra problem
Fy! Katten jag tittat på och skulle köpa för 7 år sen trillade ut från andra våningen och bröt benet vid ca 10 veckor. Nu trillade denna ut som är från samma kull. Undrar om fler av syskonen mött samma öde?

Viktigt att komma ihåg är att även om man har katten försäkrad så kan det hända att försäkringsbolaget ej täcker några veterinärkostnader för katter som fallit från balkong/fönster, om man inte som djurägare sett till att i största möjliga mån förhindra att katten kan falla, dvs satt upp stängsel/skyddsnät etc.

Varför har man fönster öppet så mycket att en katt kan ta sig ut när man bor så högt upp i ett hus? Och att ha katten oförsäkrad, sjukt oansvarigt!
Hoppas ni åkte till en annan veterinär och att katten idag mår bra och att ni fått lära er läxan den hårda vägen.

Ursäkta, men jag är så less på folk som är så oansvariga när det gäller katter! Man ska kattsäkra överallt, man har inte fönster och balkongdörrarna öppna om man inte har nätat in på något sätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka