Kissen drunknade

X

xect

Jag känner bara för att skriva av mig lite, men för någon timma sedan märkte vi att den ena kissen var "borta", han kom inte när vi ropade på honom, vilket han brukar göra.

Mamma börjar leta, och hittar honom i poolen, under plåttaket vi lägger på över vintern. Poolen var vattenfylld till hälften, och på något vänster har han lyckats trilla i. Vattnet är iskallt och han har troligen kämpat för sitt liv tills krafterna tog slut.

Han var en så underbart livsglad liten pojke, endast 6 månader gammal. Att han fått uppleva en sådan hemsk död gör mig verkligen ledsen, och jag var bara tvungen att dela med mig av händelsen.

Sv: Kissen drunknade

Stackars liten.:(
Sov så gott lilla kissen. Många rosor.
Xect, kram till dig också, måste ha varit hemskt.

fy vad hemskt!:cry: skulle ha dött om det hänt någon av våra kissemissor..

Ja det är jättehemsk..
Jag kan acceptera att människor och djur dör, det gör vi alla någon gång. Men att dö en så hemsk död känns bara grymt..:cry:
Jag kan verkligen tänka mig den lille stackaren, simma för livet i det iskalla vattnet i mörkret, och ingen kommer och räddar honom.
Tänk att ett enda snedsteg kan leda till ens död :(

Just det, tänkte bara påminna om att det vore jättebra om ni kunde tömma poolen så inte någon av era andra kissar råkar ut för samma olycka. Vore höjden av otur men man vet ju aldrig. :(

Jag sitter och funderar på om det inte finns en lag på att en pool ska vara övertäkt eller med staket runt om så det inte ska hända sånna här olyckor?

Kan ha fel, men minnet säger att det är nåt sånt..

Fruktansvärt, vet hur det känns. Min ena katt drunknade i grannens gamla urinbrunn (Såna de hade till kor förr i tiden). Dock var det bara regnvatten i. Grannens katt på samma sätt...
Tröstkramar:cry:

Skit, jag var inte i form för att läsa det här....:cry:
Har precis lämnat min kisse i Skara, han opereras just nu!
Han har svalt ngt som fastnat i tarmarna...Min Mustafa:cry:

Dom trodde inte jag skulle vilja lägga pengar på att operera en Katt, för det brukade folk inte vilja....:eek::eek:

Och dom blev jätte glada när jag i det närmast skrek-Gör vad ni vill!! bara han överlever!!
Har aldrig tänkt på det, men det kan inte vara lätt alltid att jobba på ett sånt ställe!

Lille Mustafa!! Han fyller 2 nu i Maj....

Hemskt!

Många tröstkramar till dig! Förlorade åxå en katt i torsdags, men henne tog vi bort pga en sjukdom. Jag hann aldrig säga hejdå till henne...

Nej men usch vad hemskt :cry: Skulle bli helt förstörd om nåt sånt hände nån av mina katter.. :( :crazy:

Jag sitter och funderar på om det inte finns en lag på att en pool ska vara övertäkt eller med staket runt om så det inte ska hända sånna här olyckor?

Kan ha fel, men minnet säger att det är nåt sånt..

Jo jag tror att det är lag på det. Vi har staket runt poolen, som förövrigt är belägen på altanen. Och som jag nämde är den övertäckt med ett plåttak, men kissen lyckades klämma sig igenom ändå på något vis :(

Ja ush, det är verkligen hemskt, och så fruktansvärt onödigt!

Har drömt 2 gånger nu att han överlevde trots allt, att han ligger i mina armar och kurrar.. :(:crazy:

Usch vad jobbigt. Stackars lilla missen, men han lider inte nu iaf:cry:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka