kissar utanför pottan (pojkar)

lovehorses

Trådstartare
Ni som har pojke och börjat pottträna. Hur gör ni?
Min kissar alltid utanför, blir en vacker stråle ragt ut.vill heller inte korigera honom hela tiden hur han sitter m.m. när han går dit själv.
kommer inte strålen utanför så kommer den bakom så att säga, det blir sånt tryck att det "svallar upp" bakom och gör tröjan våt i ryggen.
Provade att använda toalettring så att han sku kunna sitta på våran men det var likadant. En fin stråle utenför.

Nu vill jag höra hur det funkar för er!
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Det måste väl vara en dålig potta, eller? Vår kille är så liten än, så han har bara kissat på potta några gånger, men då har det funkat. Det finns en hög kant framtill, så jag har svårt att tänka mig att han skulle kunna kissa över den.
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Det är en liten kant framtill på pottan,ca 5 cm högre än resterande pottan. Det är en billigare modell men för det ska det funka....
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Prova en annan potta! Vi har Babybjörns "hjärtpotta", den har ett rejält stänkskydd fram.
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Min son har också börjat sätta sig på toan (med ring) eller pottan och problemet är nog oftast inte stänkskyddets storlek, utan att snoppen inte hamnar bakom det - åtminstone här.. Man måste aktivt peta ner den bakom stänkskyddet för att han ska kissa åt rätt håll... Nu har han inte kissat så många gånger än, men det lär väl komma framöver = myyycket kisstork att förvänta sig.

(jag har en BabyBjörns hjärtpotta, två BabyBjörn sittringar och en Icas lågprispotta - en poalett på varje våning...)
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Min son har också börjat sätta sig på toan (med ring) eller pottan och problemet är nog oftast inte stänkskyddets storlek, utan att snoppen inte hamnar bakom det - åtminstone här..

Aha. När vår son sätter sig på pottan ställer han den framför ett element, sin leksaksback eller liknande. Sen håller han i elementet/backen när han sätter sig. Han backar alltså inte fram till pottan, utan kliver över den med ena benet och håller i sig när han sätter sig. Det kanske spelar roll för hur snoppen hamnar?
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Vår son har lärt sig från början mantrat "Du måste hålla ner snoppen". Han är jätteduktig - gör även samma sak på toaletten nu (hans egna initiativ) - så han fixar pinkandet t.o.m utan sittring. Men i början fick man ju hjälpa honom se till att han pinkade i pottan, det var lätt att det hamnade utanför annars, trots stänksskydd.
 
Sv: kissar utanför pottan (pojkar)

Vår son lärde sig ganska snabbt att "peta ner" snoppen innanför pottkanten.
Man behöver ju inte säja till på ett bryskt sätt, utan bara påminna "glöm inte peta ner snoppen" när han ska sätta sig.

Sen började sonen ganska snabbt att stå upp (man måste ju göra som pappa), Då blev det genast lite svårare att pricka rätt...
Försökte få honom att sitta, men numera sköter han ju toan själv och jag springer ju inte efter för att tvinga honom att sitta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp