Kissar på möblerna

monster1

Trådstartare
Jag har precis tagit över två kastrerade hankatter. De har levt ett liv på landet där de kunnat gå ut och in som de vill. De har då inte haft låda utan gått ut och kissat. Nu har jag haft dem inne i två dagar och den ena katten väljer notoriskt att kissa i fåtöljerna, en hundkorg på golvet etc. Han har även kissat i kattlådan en gång men värkar föredra möblerna.
Vad skall jag göra!? Jag har inte möjlighet att ha kattlucka (har börjat släppa ut dem så smått och det går bra de håller sig i krokarna) utan de måste kunna gå på låda för de tillfällen då dörren är stängd och de känner sig nödiga.
HJÄLP! :(

Sv: Kissar på möblerna

Det verkar ju som om han gör det i protest, och det är ju inte så konstigt om han är van att kunna gå ut och in som han vill. Varför kan du inte ha kattlucka?

För att jag bor i en studentdubblet och därmed hyr min bostad så har jag ingen rätt såga upp ett hål i dörren och sätta i en kattlucka.

Men det finns fler sätt att ha kattlucka än att såga ett hål i en dörr. Man kan plocka ner ett fönster (bara skruva ner gångjärnen så det är lätt att sätta tillbaka det sen) och ersätta med en skiva som man sedan gör ett hål för kattluckan i, man kan t.om bygga en ny fönsterram och sätta i plexiglas som man sedan sätter luckan i om man inte vill att allt ljusinsläpp från fönstret ska försvinna. Annars kan man ju ha ett fönster på glänt så katterna kan gå in och ut som dom vill. Allt går att lösa, även om man bor i hyresrätt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 778
Senast: Rhinos
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka