Kissar på fodret?

M

Mysen

Vårt ponnysto ställer sig och kissar på ensilaget. Jag har sett det två gånger och undrar såklart varför? Är det ngn som har nån idé?

Sv: Kissar på fodret?

Hmm, det här har jag sett en häst på min förra ridskola göra... Funderade också på varför.

Hade en häst som gjorde det fast bara i hagen, där det var fler hästar. Tror att det var för att han ville ha höt för sig själv, de andra åt inte det som han kissat på

Har haft två hästar i stallet vid olika tillfällen som kissat i hö, och jag har absolut den uppfattningen att det är för att de andra inte ska äta.

Hade en häst som gjorde det fast bara i hagen, där det var fler hästar. Tror att det var för att han ville ha höt för sig själv, de andra åt inte det som han kissat på
:rofl: haha. så hade vi också en häst som gjorde. han kissade ALLTID i höet i hagen. vi drog också den slutsaten att ha vill ha höet för sej själv!!! :D :rofl: för det fick han ju också, ingen annan ville ju ha hans pisshö!! :p

Min foderponny kissade alltid i sitt hö. Jag ringde ägaren och hon sa att det hade han lärt sig när han gick med ägarens systers hästar. Han hade gått runt och kissat i alla högar så han fick allt för sig själv :d

Tack alla för synpunkter. När jag hör era teorier är jag beredd att hålla med om att hon vill ha höet för sig själv. Just nu har hon bara en häst som sällskap men hon är väldigt rädd om sin mat så det är nog en effektiv metod. Hon ställer sig och äter av det direkt efteråt.....

Jag har en knäppmärr som när hon skall gå in på kvällen går bort och kissar i smulorna av höet innan hon går in, det första hon gör när hon kommer ut är att äta upp detta. Det som är lite roligt i sammanhanget är att hon går själv i hagen och ingen annan häst kommer åt hennes hög iofs har vi hjortar som ofta håller till i hagarna när hästarna är inne, så det är väl för att inte de skall äta upp det matvraket har sparat för att ha när hon kommer ut som hon gör det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 774
Senast: QueenLilith
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama