Skogstrollet
Trådstartare
Jag har över vintern passat en hermelinkanin åt en släkting. Det är en liten hane på ca ett år. Bara efter nån vecka började han pinka utav sjutton, överallt! Han sitter i buren och skvätter utåt så att tre av mina fyra (nähä? ) väggar är alldeles randiga av pink och jag får skura flera ggr i veckan. Detta är otroligt drygt och tillråga på allt så vägrar kärring låta mig få honom kastrerad ens om jag pröjsar själv. För jag utgår att det är revirmarkering det handlar om. Tror dessutom att mina två katter, som han förövrigt förälskat sig djupt i, stimulerar honom till att pinka ännu mera...
Eftersom jag nu inte FÅR kapa nötterna *host* finns det något att knep att ta till?? Har haft honom i tre månader nu och det verkar som om jag måste stå ut några veckor till eftersom de vägrar hämta honom.... Ha buren övertäckt känns ju inte direkt lockande för det stackars lilla livet som är fullständigt fullproppad med hormoner.
Eftersom jag nu inte FÅR kapa nötterna *host* finns det något att knep att ta till?? Har haft honom i tre månader nu och det verkar som om jag måste stå ut några veckor till eftersom de vägrar hämta honom.... Ha buren övertäckt känns ju inte direkt lockande för det stackars lilla livet som är fullständigt fullproppad med hormoner.