Kiropraktor

N

NeverEndingStory

Vad betalar ni för kiropraktorbesök? Tycker ni att det hjälpt eran häst och varför tog ni ut sådan hjälp?

Sv: Kiropraktor

Jag har tagit ut kiropraktor en gång till min häst. Då var det för att han inte ville böja igenom till vänster helt plötsligt en dag, inte halt, ont eller stel på något annat sätt, känner honom tillräckligt väl för det. Tog ut kiropraktor som hittade en låsning i länden, knäckte till och hästen var precis som vanligt dagen efter. Betalade 750 tror jag.

Har inte använt kiropraktor men ostiopat.

Japp har varit skilnad varje gång, sist var det Simba som jag var i väg med då han började få svårt med att fatta vänster galopp och krypa nära hinder,
var på ATG klinik och dom hittade inget och efter första behandlingen för ostiopaten var det som bortblåst.

Cilla var ganska ofta hos han förr efter en olycka och samma visa ATG kliniken hittade inget men ostiopaten gjorde det.

Då han är min morbror så betalar jag inga penngar för det :D.

Kram

Har haft equiterapeut (inte till nuvarande häst) Kiropraktor, osteopat å nu naprapat till min nuvarande häst. Har lite svårt att komma ihåg va det tre första kostade... men naprapaten kostar 800 kr å då åker han, kiropraktorn å osteopaten åkte vi till. För min dam har naprapaten gjort en hel värld av skillnad. Kiropraktorn är henne veteriär oxå så det görs nån gång om året med medans naprapaten är hos oss minst var 8:e vecka. Damen älskar numera det. Jättenöjd varje gång å smackar nöjt varje gång det lossnar. Tog nån månad innan jag började känna en skillnad i kroppen å håller andan i fråga om hennes hältor som vi tror vi hittat orsaken till mha naprapaten. Men så här fräsch å mjuk har jag aldrig haft henne! Underbart. Det har gått som en kedjeeffekt i stallet å grannstallet, de såg skillanden på damen å nu är det fler å fler som beställer tid för naprapaten... en del bara massage iofs.

Lycka till!

Jag har haft equiterapeut och massör ute till min häst ända sen jag köpte henne för 2 år sedan. Det för att jag vill ha full kontroll över henne och hur hon utvecklas.

Anledningen till att jag tog ut ET för första ggn var för att hon var sned över korset, ojämn liksom. Visade sig att halva hästen var totalt mindre musklad än den andra sidan. Så sen dess har jag haft ute henne + en samarbetande massör.

Betalar 450:- per behandling och det är värt varenda krona. Jag har lärt känna min häst utan och innan i hennes kropp och jag kan själv massera henne och känna spänningar/låsningar, samt att jag lärt mig massor av tips och trix på vägen. Tar ut dom någon gång ibland, kanske varje halvår, för att känna om det är något som jag missat.

Jag åkte till en kiropraktor med min ponny då hon hade ont i ryggen... Först testade vi en massör men det hjälpte inte, och då blev vi som sagt tippsade om 2st super bra kiropraktorer. För min ponny hjälpte det riktigt bra, denna kiropraktor sammarbetade också med en veterinär klinik om det var några övriga fel på hästen, i mitt fall var det de, så då pratade kiropraktorn först med oss sedan ringde hon till kliniken och bokade en tid som vi kommit överens om, just i det här fallet fungerade allt super, både behandling och komunikation mellan alla tre "parter" var perfekt!;)

Jag skulle ABSOLUT rekomendera att man åker till en kiropraktor om man misstänker att hästen har några icke "veterinära" fel. Men självklart går det inte alltid lika bra som det gjorde för oss. Vi fick betala 500kr om vi valde att köra dit med våran ponny, annars kunde dom köra till oss, men då kostade det 600kr.:)

Jag har haft ute en equiterapeut till min häst som hade problem med karprygg.
Detta kostade 500kr, och några besök senare blev han av med alla sina problem och sin karprygg. Rekommenderas varmt!!

jag har haft ute till stallet. Ena hästen för han sprang snett i vagnen, blev bättre efter det, och till en häst bara för att underhålla honom i kroppen.

Ca 750:- för en duktig och korrekt utbildad kiropraktor. ( Vet ett par som kallar sig det men saknar adekvat utbildning!!)

Olika låsningar,( lärt sig känna igen dessa) eller bara genomgång inför start av tävlingssäsong

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
423
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025