Kilo till liter på lusern/linfrökaka?

J

Jossan

Jag tänkte höra om någon vet hur mycket 1 kg lusern är i liter?
Samma med linfrökaka, men där ger man ju inte så mycket. Hur mycket är t.ex 0,1 kg?

Jättetacksam för svar!



MVH/


Josefine
 
Sv: Kilo till liter på lusern/linfrökaka?

Jossan skrev:
Jag tänkte höra om någon vet hur mycket 1 kg lusern är i liter?
Samma med linfrökaka, men där ger man ju inte så mycket. Hur mycket är t.ex 0,1 kg?

Jättetacksam för svar!



MVH/


Josefine


Ger du lucernhack är det jättesvårt att veta hur mycket det är i volym, eftersom det är lätt att packa det olika hårt i måttet.

Har dock mätt med litermått när jag gett en mindre mängd, och då har jag med lagom "pressning" i måttet fått i ca 250 g/l. Men allt beror på hur hårt man packar det, så det bästa är att väga vid varje giva.

Lucernpellets minns jag inte vad det väger, men det kan variera från säck till säck, så väg just ditt foder på en hushållsvåg för att veta säkert. Jag brukar ta hem lite foder i en påse och väga hemma för att slippa ha köksvågen i stallet.
 
Sv: Kilo till liter på lusern/linfrökaka?

Både lusern och linfrö är i pelletsform.
Klart jag kan väga, men jag tänkte om någon redan hade gjort det, och visste ungefär. Visst kan det säkert skilja lite från säck till säck, men inte så fasansfullt mycket?
Dessutom har jag ingen hushållsvåg!
:D


MVH/


Jossan
 
Sv: Kilo till liter på lusern/linfrökaka?

Om det är Hippos linfrö så vägde det när jag vägde ca 0,075 g /dl vilket ger 750g/L. Hade ingen digital våg så det är på ett ungefär.
 
Sv: Kilo till liter på lusern/linfrökaka?

Min luzernpellets från Edel ger ett kilo lika med en och en halv liter.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 588
Senast: Fazeem
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 883
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp