Kentaur/Wellington/HdR/County

stranger

Trådstartare
Ja vad tycker ni om dessa sadlar??? Vilken av dem är att föredra?? Och vilken av märkenas modeller rekomenderas/inte?? Har spanat och provsuttit lite och är inne på dessa 4 märken just nu (beror delvis på prisklassen) skriv bra och dåligt!!!
Ni behöver inte komma med förslag på andra märken för nu ville jag veta om dessa 4 och blir de alltför dissade gör jag ett nytt urval och frågar om ;)

Sv: Kentaur/Wellington/HdR/County

jag har ridit i en Kentaur Medea och en County compitior (?)
Tyckte mkt om medean men inte countyn.

Jag hade en Wellington elite förut. Kostade väl runt 16000 En helt ok sadel absolut. Jag tyckte bra om den, skön att rida i och gav en bra sits. Men jag tycker fortfarande bättre om ett par andra märken som jag använder nu som dessutom är billigare :)

Tävlar/tävlade 2 hingstar innan och båda gick med 2 olika County-sadlar. Ägaren älskade sadlarna, medans jag sj tycker de är ganska så ok. Jag hamnar lite väl i lätt i stolsist i dom (dock tillägga att hingstarna har en del mage, kan påverka :D )

kentaur tycker ja e bra. passade min ponny men ja behövde en 17" och det fanns inte inne just då så valde att köpa en annan sadel istället. men ångrar mig nu efteråt.

wellington hade en häst jag red förut och den är väl okej men ja tycker den är för djup och för mycket stöd för min smak.

Hdr har ja ridit i en model, helt okej men ingen sadel ja skulle vela ha själv.

cpunty hade min kompis till sin arab och en annan kompis hade ocksåp en sån och den gillade ja absolut inte.

Jag har haft County Competitor 2000 (3 st på olika hästar)och det är min absoluta favorit.

Har själv en HdR ponny dressyrsadel, och trivs i den! Dock så har de varierad kvalité har jag hört, så om du bestämmer det för en så är det bäst att kolla upp både bom och hantverk.

Hade en elite wellington förut, men jag tyckte man blev lite för låst i dem. För djupa och för mycket stöd så att säga.

Nu har jag en county connection. Är inte hundra säker på vad det är som skiljer dem mot compeditor, men det är inte så mkt. Men jag älskar den sadeln. Lagom stöd överallt utan att man blir låst. Stolsits har också hört många som påstår, men inget jag märkt själv (än).

rättelse: det varen wellington greenline jag hade, inte elite som jag skrev...oj..

*KL*

Tack alla!! puttar för mer åsikter...

Ni får gärna rangordna dessa 4 märken och ev modeller med 1 som första val!!

Har en Kentaur Penelopa som jag är väldigt nöjd med. Mycket skön sadel.:) Provade också Medean när jag skulle köpa. Den är också skön, men passar inte ryttare, som mig, med långa överben.

Jag har en KenTaur Artemis dressyrsadel som jag är vääldigt nöjd med.
Passar mina korta ben, och det är mycket stöd i den.

*KL*

OK hitills verkar det vara övervägande KENTAUR som fått positiv kritik jag ska ge mig i väg och provsitta lite fler sådana tror jag!!

jag vill gärna ha mer åsikter om någon mer har ork och lust:D

Jag har en Wellington Elite som jag trivs super med! Den är djup och med mycket stöd men det vill jag ha på en sadel. Den är tyvärr riktigt dyr men jag tycker den är värt det :bow:

Jag har en Kantaur, tror att det är en Medea och den är helt underbar :) Älskar den verkligen, köpte den nån månad gamla i Januari men har dock börjat fundera på att sälja den och lägga lite mer pengar på en ny hoppsadel! men den är underbar!!!!!!:love:

har en KenTaur penelopa och trivs super bra med den:love:

Har haft en wellington elite till min förra häst och jag tyckte att den var helt super :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Ovillig ponny
  • Lymfangit
Tillbaka