Kcalräknarapp

Fille

Trådstartare
Vilken tycker ni är bästa appen för att räkna kalorier? Jag vill kunna ställa in hur mycket jag vill gå ner och den bör vara enkel att använda :)

Instämmer med ovanstående, hade Lifesum när jag skulle öka i vikt. Väldigt enkel att använda plus att den påminner en att dricka, vilket jag är ganska dålig på att komma ihåg :D

Ska ladda ner lifeseum :) ammar ju och får inte gå ner för fort om jag fattat rätt men har en del överskott så skulle vilja ha koll på vad jag äter och sakta gå ner i vikt :)

Ska ladda ner lifeseum :) ammar ju och får inte gå ner för fort om jag fattat rätt men har en del överskott så skulle vilja ha koll på vad jag äter och sakta gå ner i vikt :)

Har också Lifesum, gratisversionen. Den funkar fint för mig! Både kaloriräkning, och lite koll på protein/kolhydrat/fett-fördelningen. Det gör mig mer uppmärksam på maten generellt.

Har också gratisversionen av lifesum. Tycker den fungerar riktigt bra och den ger en verkligen en tankeställare hur många kalorier det är i en chokladbit tex.

Även jag har Lifesum. Jag tycker att det är bra att det finns mycket registrerat, däremot får man hålla ett öga på om rimliga värden och portionsstorlekar är inprogrammerade för vissa livsmedel, iblan finns det flera varianter på samma livsmedel (t ex ris). Jag brukar dubbelkolla med Livsmedelsverkets databas om något verkar konstigt.

Jag har Lifesum också, jag tycker den är himla smidig och det finns många livsmedel redan inlagda som man kan söka eller scanna streckkoden på det man har hemma. Gillar också att man kan ställa in hur många procent kolhydrater/protein/fett man vill äta. Jag gjorde deras test och hamnade på standard dieten men jag insåg att 40% kolhydrater inte fungerar för mig, det är för mycket men då kunde man enkelt ändra så det blev mer protein än kolhydrater.

Jag gillar MyFitnessPal (mer än Lifesum). Mest för enkelheten. Tror man behöver betala för att tex kopiera en måltid till nästa dag i Lifesum? Allt jag behöver är gratis i MFP :)

Jag gillar MyFitnessPal (mer än Lifesum). Mest för enkelheten. Tror man behöver betala för att tex kopiera en måltid till nästa dag i Lifesum? Allt jag behöver är gratis i MFP :)

Testar lifesum först och gillar ja det inte så testar jag mfp :)

Hur ställer man in att man vill gå ner sakta/eller antal kg/hekto i veckan? Tror jag ev fick lite för lite kcal, dom hade funkat om ja inte amma men vill ju inte riskera amningen nåt så därför vill jag gå ner sakta :)

Hur ställer man in att man vill gå ner sakta/eller antal kg/hekto i veckan? Tror jag ev fick lite för lite kcal, dom hade funkat om ja inte amma men vill ju inte riskera amningen nåt så därför vill jag gå ner sakta :)
I min så fick jag ställa in på ett reglage efter jag valt att jag ville gå ner, hur mycket jag ville gå ner/vecka.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
176
Senast: Tassa
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 230
Senast: Mint
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar