Kavajbroscher

B

Beauty_Boss

Jag tycker det är grymt snyggt att ha såna där broscher på kavajslagen (visst heter dte så?). Är dock lite osäker på vart jag ska sätta broscherna, hur de ska se ut och hur många jag ska ha. Därför skulle jag vilja se bilder på era, så in med dom :bow:

Sv: Kavajbroscher

Jag har vaga minnen av att folk hade det på min ponnytid för jag antar att du syftar på ryttarmärken eller?

Pins då:p Finns det föresten några regler kring pins? Typ om man får ha svenska flagganmärke eller liknande?

Nu har jag egentligen inte en aning, men någonstans i bakhuvudet så finns det ett svagt minne om att jag hört att det är samma regler som gäller för pins som för svenska flaggan och förbundsmärket på schabraket. Dvs att det är tillåtet för de som tävlat internationellt under säsongen (eller förra eller hur det nu var) att ha, men inte för övriga.

Men det kan mkt väl vara fel. Men det låter inte helt osannolikt om man tänker efter lite vilka ekipage det är som man har sett ha pins.

Förhoppningsvis så finns det någon annan som vet. Jag bara spånar lite...

Nu har jag egentligen inte en aning, men någonstans i bakhuvudet så finns det ett svagt minne om att jag hört att det är samma regler som gäller för pins som för svenska flaggan och förbundsmärket på schabraket. Dvs att det är tillåtet för de som tävlat internationellt under säsongen (eller förra eller hur det nu var) att ha, men inte för övriga.

vad gäller schabrak och sånt är det ridsportsförbundets policy att man enbart får ha svensk flagga/tre kronor på schabrak mm då man representerar Sverige på internationella tävlingar.
sen att det inte efterlevs är en annan historia...

Jag vill också se!
Pins...:confused: Är inte det sådanan där plastmärken som min storebror hade satt fast på skinnjackan när han var en finnig 15-åring och lite punkrockare...:angel::rofl:

Haha, det också. :D Men jag tror knappast att han hade nån från Svenska Ridsportförbundet, vilket ryttare brukar ha. ;)

Jag har en, bara för att den satt på kavajen när jag köpte den (det är en Euro-star pin) och det blir så fult när man tar bort den så då får den sitta kvar.
Här ser man den!
prisi1070512_3.jpg

IMG_2660.jpg

Så här sätter jag mina. Fotot taget för 2 år sedan, så det ser lite annorlunda ut idag, blivit av med en och skaffat 2 nya till. 2 st är bla från Bo Tibblin-träningar.
SM030.jpg

Jag har mitt ryttarmärke från typ 93 för det är blått precis som kavajen!
/Kviga

Ridborgarmärken! Är ganska snyggt att ha några stycken i fina färger kan jag tycka-och så stöder man ju sin klubb med!

Men det är alltså tillåtet då för vem som helst att ha pinsen? Då stämmer inte det jag hade i bakhuvudet då att det är samma regler för pinsen som för förbundsmärket/flaggor på schabraket?

Måste ju uppdatera min databank isf! :D

om det var svar till det jag skrev så vet jag inte hur det är med pins...

själv har jag bla tyska och irländska ridsportsförbundens pins på min kavaj :D

Njae, det var bara en allmänt utslängd fråga typ... Men med tanke på att man ser pins emellanåt så borde det ju vara tillåtet för "alla". Jag var mest nyfiken på om det fanns någon som visste säkert. Men det måste nog vara så att det är fullt tillåtet för vem som helst och inte bara ekipage som ridit internationellt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: Sel
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka