Sv: Kavaj?

Ja det måste du.:)

Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av
ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage,
vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund
i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj. Fr.o.m.
Msv A är ridfrack tillåten.
Ur TR II (dressyr)

Senast ändrad:

Skit oxå.. nån som vet nåt märke som finns i relativt stora storlekar? alla är ju så små..

Det finnes et engelsk merke som heter Fuller Fillies, som har spesialisert seg på rideklær for litt større ryttere.

Ellers kan du finne litt større størrelser blant andre merker også. Vet ikke hvor stort du tenker på, men ser at endel av kjedebutikkene har litt større størrelser også.

Skit oxå.. nån som vet nåt märke som finns i relativt stora storlekar? alla är ju så små..

Det måste väl funka med vilken sorts kavaj som helst.
Alltså en man kan köpa i vanliga affärer tänker jag.
Jag tolkar det inte som att det måste vara en specifik ridkavaj..

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
551
Senast: Kristall10
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: MML
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka