Kavaj, Frack, Hatt, Hjälm!

JoCfin

Trådstartare
Återanvänder en gammal tråd! Vad tycker nu är snyggt, vad har ni och vad VILL ni ha?

Kavaj: Har en marinblå Pikeur Diana i polyester- har ingen bra bild men alla vet väl hur den ser ut? ;) Skulle nog vilja ha en likadan fast i ull. Är inte så förtjust i korta kavajer även om det verkar bli mer och mer modernt.

Frack: Har ingen men skulle gärna vilja ha softshellfracken Pikeur Da. Mycket snygg och praktisk verkar det som. Dock dyyr :cry:

Hjälm: Har en lättviktshjälm från Hööks som jag är riktigft nöjd med. Coolmax CRW heter den.

17062011-IMG_8857.jpg

Skulle helst vela ha En Uvex Active fp3. Tror att sammetshjälmarna är helt påväg bort.

Hatt: Har ingen men vill ha en blå hatt i ull eller kaninhår som rymmer mitt stora huvud (har 60-61 i stl...).

Funderar på om hatt kommer försvinna till förmån för hjälm, vad tror ni?

Sv: Kavaj, Frack, Hatt, Hjälm!

Kavaj
Jag har en pikeur Diana i marinblå ull och en pikeur epsom i marinblå syntet. Är nöjd men drömmen är en equilline....

Frack
Är faktiskt på väg att köpa en, beslutet vacklar mellan pikeur soft-Shell och klassisk ull.
Blir det ull så kommer den beställas med röd färg på snibbar än gul.

Hatt
Mkt nöjd med min christy i marinblå kaninhår.

Hjälm
Är nöjd med min lättviktshjälm från Lami cell, men skulle inte tacka nej till en whitiker hjälm!

Sv: Kavaj, Frack, Hatt, Hjälm!

En tjej i mitt gamla stall hade en så snygg hjälm. Den var av märket Penta (som jag tror är engelskt). Men jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare i Sverige så jag tror inte att den är godkänd. Men hur som helt skulle jag gärna ha en sådan hjälm på tävling.
jag bruka tycka att ventilerade hjälmar är rätt fula. Men denna hjälm var diskret ventilerad och såg väldigt elegant ut...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka