C

Chappe_

en liten Saffransbulle flyttade hem till mig och Svea (3 årig maine coon hona) :love:

Saffransbullen har royalcanins kattungemat och pussies mjukkattmat med sig från uppfödaren och min fråga är, vad händer om min vuxna katt skulle få i sig av saffransbullens mat?

Kan saffransbullen äta kattgräs?

Hur gör ni för att skilja kattungen och den vuxnas mat åt?

Bonusbild på Saffransbullen :love:
71529_10150289624550074_738105073_15595145_5548628_n.jpg
 
Sv: kattunge!

Hos mig äter alla kattungemat när jag har ungar. Kastraten blir lite tjock, men det går hon av sig igen när de får vanlig mat igen :) Om din vuxna katt inte är sensitiv för maten, är det enklast att göra det så. Alternativt sätta ungens mat någon stans där den vuxna inte kommer till.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 597
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
2 041
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp