Kattungarna

M

Möller

Eftersom min förra tråd försvann, undrar varför :smirk:, så skapar jag nu en ny i hopp om att slippa nya påhopp.
Kattungarna lever och frodas, jag var i kontakt med vet idag och pratade med en kattkunnig igår som båda sa att så länge det går åt rätt håll så behöver vi inte ändra på något inom det närmaste iaf, det kan ha varit lite väl tidigt för dom att sluta med modersmjölken men den skadan som kan ha uppstått uppstod isf redan innan vi fick hem dom i och med att dom var mammalösa i någon dag innan vi fick dom.

Dom blir mer och mer livliga och har börjat bli riktigt snabba, när vi ska stänga in dom i köket för natten så får vi lägga dom i deras korg i ena änden köket och sen halvspringa till andra änden och stänga dörren kvickt annars är dom ute före oss. Leker gör dom så det står härliga till, en stund, sen däckar dom :D
Ikväll så verkade det som om Cleo iaf har accepterat dom för hon låg och sov med den ena efter att han klängt rundor på henne en stund.

Just det, dom har fått namn också, döpta efter huvudrollsinnehavarna i en av våra favoritfilmer, Bandit och Frog....eller Banditen och Grodan på ren svenska :D
Någon som vet vilken filmen/erna är? ;)

Mvh
Möller

Sv: Kattungarna

Va skönt att det går åt rätt håll! Ja dom är starkare än man tror dom där små och klarar mer än man tror också. Vet tyvärr inte vilken/vilka film/filmer det är men det var gulliga namn! :)

Är man sur på folk på ett forum är det bättre att inte vara där än att dyka in bara för att vädra sitt missnöje.:idea:

Det finns inte ett diskussionsforum på hela nätet där inläggen INTE har många fler visningar än svar. Hur skulle det annars gå till, ska du tvinga folk att skriva? Det är bara bra om man inte skriver förrän man har nåt att säga. Läsa är inte förbjudet.

Jag är inte det minsta sur, var fick du det ifrån? Och jag gör betydligt mer här än att bara vädra mitt missnöje, men du kanske bara läser vissa inlägg? Trampade jag dig på tårna eller? I ett forum har alla rätt att säga sin mening, även jag ;)

Och förresten, är det inte precis det du gör nu? Uttrycker ditt missnöje över mitt inlägg alltså? Då skulle ju inte du heller vara här isf... Jag skrev ju iaf ett trevlig inlägg till TS först.

Senast ändrad:

Och jag:p

Fast allvarligt: hur kan du ta fler visningar än svar som tecken på att folk är otrevliga? Måste man inte öppna tråden innan man bestämmer sig för om man vill skriva eller inte?

Oops, missade frågan: Jag är inte det minsta sur, var fick du det ifrån?

Jag har bestämt för mig att du lämnade en fodertråd med att nu tänkte inte du inte skriva här mer utan skulle gå vidare till forum där folk var trevligare. Lätt att dra slutsatsen att du är sur då;)

Senast ändrad:

Jo självklart, det otrevliga ligger inte i att öppna inlägget, utan att inte kunna skriva en uppiggande rad bara för att TS inte är av samma åsikt som majoriteten här inne. Och det konstigaste är att det är roligare att svara på sådana inlägg som jag la in bara för att kunna skapa diskusion än att skriva ett trevligt inlägg till TS...

Det tycker jag inte är det minsta konstigt:D. DU får gärna tycka det är konstigt, men du ska inte räkna med att skriva att skriva att folk är otrevliga utan att någon reagerar.

TS åsikter har jag ingen aning om. Tråden är ingen åsiktstråd över huvud taget, han talar bara om att hans kattungar mår bra. Och det har jag inte mycket att säga om - men jag ÖPPNADE tråden för att se om där fanns en frågeställning där jag kunde bidra med något. Det gjorde det inte. Alltså hör jag till de hemska 44 som inget skrev.:eek:

Va roligt att ungarna har klarat sej så bra! Ska berätta att när jag va en liten tjej (8-9 år) tog jag hand om 8 små kattungar vars mammor blivit skjutna. Jag hittade dom ute bland snår o brännässlor helt ut-svultna. Jag tog hem dom till stallet o matade dom med katt-mat o vanlig mjölk!!! Fem av dom var nog 4-5 veckor medan tre var nog runt 8 veckor. Men trots denna "fel" ut-fodring så klarade dom sej jättebra o blev jättemysiga katter!! Två blev våra egna inne-katter (efter lite tjat på mamma) medan dom andra gav vi bort.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka