T

theresan

Jag lär inte vara den första- och inte den sista- som frågar: kan någon rekommendera en bra kattsand?

Jag har "Kattsan" nu och den fungerar väl OK. Vore dock bra med andra tips! :idea:

Sv: Kattsand

Jag använder Katty (en blå säck). Funkar helt ok tycker jag.:)
Har provat Ever Clean men mina katter drar ut rätt mycket sand när dom går ur toan (även om jag har en matta framför), så då låg det massa finkornigt sand över hela golvet, men annars var den helt godkänd :banana:.

EverClean, helt klart. Jag har provat jag vet inte hur många sorter och jag går alltid tillbaka, den är luktfri, dryg och prisvärd, vad mer kan man önska? :)

Pussy compact har jag haft i många år o varit nöjd med.
Men ever clean från lantmännen är ju svinbra, men svindyr...Köper den när de har extrapris..

Åh, tack för tipsen. Fler godtages tacksamt såklart:) Ever Clean alltså... ska titta på det;)

Jag köpte EverClean förut men har nu gått över till Majsan som är ca 70 kr billigare än EC, men i mitt tycke lika bra. Kostar 119 kr på Granngården för 10 kg.

Länk till produkten: http://www.doggy.se/item.asp?ID=64&Brands=16 (nu är dock förpackningarna omgjorda, de är fyrkantiga och liknar ECs)

Tyvärr har Everclean ändrat något i deras sand, jag upplever den som mycket sämre än tidigare. Dammigare, klumpar sämre, luktar mer. Nej, nu är den i mina ögon inte ens i närheten av prisvärd längre.

Cal le Cat har en riktigt bra sand och kör dessutom ut sanden till dörren kostnadsfritt i hela landet.

http://www.callecat.com/

Senast ändrad:

Håller mig också till Ever Clean. Tycker den är i särklass bäst och helt klart prisvärd! :)

Jag använder Pussi Kompakt. Det är hyfsat billigt, lätt att få tag på (finns i vanliga mataffärer), drygt, luktfritt och klumpar bra. Det kan dock damma lite just när man fyller på nytt, men det är ingenting varken jag eller kisse besväras av.

jag använde också det förut, men jag tyckte katterna började lukta. så stod inte ut med lukten till slut.

Jag använder Nature Cat Gold. 74:- för 15 kg. Överlägset det bästa jag hittat till det priset, och då har jag gått igenom bra många olika sorter.

nature%20cat%20gold.jpg

http://www.katt.nu/kattsand-reg.htm

Senast ändrad:

Tyvärr har Everclean ändrat något i deras sand, jag upplever den som mycket sämre än tidigare. Dammigare, klumpar sämre, luktar mer. Nej, nu är den i mina ögon inte ens i närheten av prisvärd längre.

Cal le Cat har en riktigt bra sand och kör dessutom ut sanden till dörren kostnadsfritt i hela landet.

http://www.callecat.com/

Oj, har vart inne och kollat på deras sida och den verkar ju bra. Något dyr dock...men det kan det ju faktiskt vara värt. Får testa den:) (Det blir många sorter att testa innan vi är klara;) )

Tack för svaren allihop!:)

Jag köper det på Zookompaniet, det är billigast. Sen så har våran zooaffär nere på vårat tog denna kattsand med, men där är dom 10:- dyrare. Dyraste hittade jag uppe i Angered på deras Zooaffär...95:- kostade det där. Så jag kör på Zookompaniet. Dom har nyss höjt denna säck. Den kostade 69:- hur länge som helst..men som sagt, 74:- är ju inte direkt dyrt det med.

Jag använder också "Catsan". Tycker att den är bäst.

Den enda som har andra födelar är kristallerna, tycker jag. Jag har iof bara provat "Fresh and Easy" (relativt billig kristallsand, jag handlade den på Coop) och den var bra. Luktade ingenting om den. Men sambon förbannade dom små kristallerna som hamnar utanför lådan och som man sen kliver på barfota efter dusch eller på morgonen. :angel: De är jäkligt vassa och hårda i jämförelse med sanden. Sen blir de gula när de suger åt sig urinet och det ser bäl inte jättemumsigt ut. Men annars är den jättebra. Som sagt väldigt luktfri tyckte jag. Det tycker jag är viktigast. Och att den inte dammar.

Svarar som många andra, Ever Clean. Våra katter gillar den och så är det väldigt drygt också. Kan ju iofs bero på att lådorna inte används så överdrivet mycket. :angel:

Vi kör med pussy compact- varför?`för att enda nackdelen är att det dammar just när man häller upp det, men det lägger sig snabbt och sen så är det damfritt+klumpar bra+ billigt+ luktfritt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
947
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama