turbofling

Trådstartare
Går det att ha kattsand som bottenunderlag till marsvin? Min sambo tycker att svinen luktar mkt (fast jag gör rent ofta) han är egentligen allergisk men reagerar inte på mina svin. Men då han tycker att kisslukten är jobbig funderar jag på att ha kattsand i botten och halm ovanpå. Kattsanden tar ju upp mkt lukt.
Går det?

Det beror nog på vad för kattsand, de flesta sorter är väldigt hårda och torkar ut.
Prova Toa-Lätt! Har fått hem några säckar som pris själv och använder det nu, mycket bättre. Visserligen till råttor, men iaf. Men man får hålla koll, Toa_lätt passar inte alla, kan torka ut huden på en del och vissa trivs inte med att gå på det. Annars ska visst aspflis vara överlägset bäst, både med lukter och bra för de små svinen, dock dyrt. kanske kan vara värt att prova? :)

Kom på ett till alternativ, TORV. Kan det vara det vara ngt? Tar upp lukt bra och det kan de ju gräva i. Lite svårt att rengöra bara kanske?

Toa-lätt är jag inte så förtjust i (har iof inte provat själv) men det ser ut att vara hårt och knögligt att ligga på.

Har för mig att torv inte är bra, men jag minns varken anledning eller var jag har hört det.
vanlig kattsand blir ju aningen värre än Toa-Lätt, bitarna är ju ännu hårdare och ännu mer uttorkande.
Men som sagt, aspflis kanske kan vara något? :)

Jag har testat att ha såndär kattsand (tror det är kattsand iallafall) som är som pelletrerat papper i marsvinens toalett, men jag föredrar spån i övriga buren.

Någon annan form av kattsand skulle jag inte använda mig utav.

Jag har provat Toalätt till mitt marsvin. Men han tyckte att det var hårt att ligga på. Sen gick han konstigt när han gick på det. Annars var dte jättepraktiskt

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila