Kattsand från matbutik?

cherie

Trådstartare
Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit.

Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår katt och hon är nöjd med det.

Finns det någon kattsand som går att köpa på Coop eller Hemköp som liknar Everclean eller som ni tycker är bra (luktfri, dammar inte för mycket och klumpar bra)?
 
Spelar ingen större roll vilken kattsand man köper, 95% av all kattsand i svenska dagligvaru och Zoo butiker kommer från samma fabrik utanför Århus i Danmark. Jag vet eftesom jag kört tonvis till diverse importörer för dagligvare och Zoo. Vad jag doch inte vet är var resterande 5 procent med "kristall" sand kommer ifrån.
 
Spelar ingen större roll vilken kattsand man köper, 95% av all kattsand i svenska dagligvaru och Zoo butiker kommer från samma fabrik utanför Århus i Danmark. Jag vet eftesom jag kört tonvis till diverse importörer för dagligvare och Zoo. Vad jag doch inte vet är var resterande 5 procent med "kristall" sand kommer ifrån.
Nu är det så att vissa katter kan tala om att kattsanden är fel. Det gör de via att kissa någon annanstans än i lådan.
 
Spelar ingen större roll vilken kattsand man köper, 95% av all kattsand i svenska dagligvaru och Zoo butiker kommer från samma fabrik utanför Århus i Danmark. Jag vet eftesom jag kört tonvis till diverse importörer för dagligvare och Zoo. Vad jag doch inte vet är var resterande 5 procent med "kristall" sand kommer ifrån.
Tveksamt, jag har haft de flesta ”ler aktiga” kattsand och de varierar stort i textur doft o uppskattning från katterna. Men att Århus är en stor leverantör ja kanske.
 
Spelar ingen större roll vilken kattsand man köper, 95% av all kattsand i svenska dagligvaru och Zoo butiker kommer från samma fabrik utanför Århus i Danmark. Jag vet eftesom jag kört tonvis till diverse importörer för dagligvare och Zoo. Vad jag doch inte vet är var resterande 5 procent med "kristall" sand kommer ifrån.

Ändå skiljer sig sorterna drastiskt åt, faktiskt. Jag använder bara "klassisk" kattsand och har testat en drös olika i olika prisklasser. De luktar olika (jag köper enbart oparfymerad), beter sig olika (en del är helt hopplösa på att fastna i tassarna och flyga runt i precis hela lägenheten - det märktes tydligt när jag bodde med två katter på 30kvm kan jag säga...), dammar olika mycket (en del knappt alls, andra lite mer och somliga så att jag hostar som en tok och känner mig täckt av det efter att ha hällt upp...). De kanske tillverkas i samma fabrik, men det är inte samma sand i alla.
 
Ändå skiljer sig sorterna drastiskt åt, faktiskt. Jag använder bara "klassisk" kattsand och har testat en drös olika i olika prisklasser. De luktar olika (jag köper enbart oparfymerad), beter sig olika (en del är helt hopplösa på att fastna i tassarna och flyga runt i precis hela lägenheten - det märktes tydligt när jag bodde med två katter på 30kvm kan jag säga...), dammar olika mycket (en del knappt alls, andra lite mer och somliga så att jag hostar som en tok och känner mig täckt av det efter att ha hällt upp...). De kanske tillverkas i samma fabrik, men det är inte samma sand i alla.
Precis det har vi märkt också eller en av katterna talade om att med den där sanden gör jag heldre behoven på golvet.
 
Spelar ingen större roll vilken kattsand man köper, 95% av all kattsand i svenska dagligvaru och Zoo butiker kommer från samma fabrik utanför Århus i Danmark. Jag vet eftesom jag kört tonvis till diverse importörer för dagligvare och Zoo. Vad jag doch inte vet är var resterande 5 procent med "kristall" sand kommer ifrån.

Är det inte snarare så att sanden kommer därifrån? För jag upplever att doft, damm och grusformen har absolut en skillnad.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 783
Övr. Katt Jag har För två veckor sedan blivit med katt :love: Och, Det här med kattsand, jag blir inte riktigt klok! Pappa fixade sand till lådan...
2
Svar
23
· Visningar
6 056
Senast: sofia77
·
Övr. Hund Jag tänkte att folk på hundsidan av buke kanske vet mera om utbudet av koppel än kattsidan så jag hoppas att ni kan blunda för att...
Svar
13
· Visningar
820
Senast: dpmatte
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 485
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp