Kattrackare!

K

kapzyliqa

Min kisse börjar gå mig på nerverna! Hon är runt 2,5 år, har haft henne sen ungkatt och har som inte varit några problem, förens hon började löpa. Då började hon kissa i sängen, kläder, ja allt mjukt, sådå var det dags för kastrering. Det gick finfint, alla beteenden gav sig.

Men nu för några månader sen så började hon löpa igen och även har hon börjat bajsa utanför lådan, kissa i badkaret, och på kläder. Ja alla kläder som ligger på golvet blir nu nerpissad. Och idag blev jag verkligen less. Har trott att hon är väldigt petig om lådan luktar för mycket så vi har börjat rensa och byta oftare, och det har funkat, men då idag när jag är i samma rum som katt toan och den är nybytt med sand, så sätter hon sig o skiter på golvet en meter från lådan i mitt sällskap! Vet inte vad hon håller på med, sen kutar hon iväg o verkar skämmas, hon vet ju att hon gör fel!
Protesterar hon mot något eller kan det vara att operationen inte lyckades, blir så fundersam.
Nån som vet?!:confused::confused:

Sv: Kattrackare!

låter precis som min var innan. Hon kissade i sängen, på kläderna, badkaret osv. inte så värst mysigt. Det visade sig att hon hade urinvägsinfektion och kunde då helt enkelt inte "hålla tätt" och det är även deras sätt att visa att något är fel.

så att kolla upp henne med en vetrinär kanske kan lösa fallet? :)

vår kise har "torkat upp" nu, det visade sig att hon inte tålde kristallen i maten oxå och får speciall torrfoder och special blötfoder:crazy: men nu vattnar hon lådan istället för min säng iaf

Senast ändrad:

okej, kanske kan vara nått,
men just bajsningen?
jag ska t a och höra med vet iaf:)

Min kisse börjar gå mig på nerverna! Hon är runt 2,5 år, har haft henne sen ungkatt och har som inte varit några problem, förens hon började löpa. Då började hon kissa i sängen, kläder, ja allt mjukt, sådå var det dags för kastrering. Det gick finfint, alla beteenden gav sig.

Men nu för några månader sen så började hon löpa igen och även har hon börjat bajsa utanför lådan, kissa i badkaret, och på kläder. Ja alla kläder som ligger på golvet blir nu nerpissad. Och idag blev jag verkligen less. Har trott att hon är väldigt petig om lådan luktar för mycket så vi har börjat rensa och byta oftare, och det har funkat, men då idag när jag är i samma rum som katt toan och den är nybytt med sand, så sätter hon sig o skiter på golvet en meter från lådan i mitt sällskap! Vet inte vad hon håller på med, sen kutar hon iväg o verkar skämmas, hon vet ju att hon gör fel!
Protesterar hon mot något eller kan det vara att operationen inte lyckades, blir så fundersam.
Nån som vet?!:confused::confused:

Hon skäms knappast, däremot har hon kanske lärt sig att du inte gillar att hon bajsar utanför. Jag tror inte katter kan skämmas, de har inte moral och begrepp om rätt och fel på det sättet.

Om hon kissar på kläder som ligger på golvet så skulle jag ta bort kläderna - kanske ett bra sätt att motivera sig till att städa lite oftare?;) Vår kastrerade katt pinkar också lite varstans när hon löper, inte för att var dum, utan för att hormonerna snurrar till det i huvudet på henne. Vi får hålla henne från inbjudande textilier i de perioderna.

Sen kan det säkert vara något som hon känner sig otrygg med, är det något som har förändrats på sistone?

hm, tyvärr bajsade vår kise i lådan den perioden som tur väl va, sådär vet jag inte, kanske ett ännu värre sätt att säga till om att något är fel..? :(

Hon skäms knappast, däremot har hon kanske lärt sig att du inte gillar att hon bajsar utanför. Jag tror inte katter kan skämmas, de har inte moral och begrepp om rätt och fel på det sättet.

Om hon kissar på kläder som ligger på golvet så skulle jag ta bort kläderna - kanske ett bra sätt att motivera sig till att städa lite oftare?;) Vår kastrerade katt pinkar också lite varstans när hon löper, inte för att var dum, utan för att hormonerna snurrar till det i huvudet på henne. Vi får hålla henne från inbjudande textilier i de perioderna.

Sen kan det säkert vara något som hon känner sig otrygg med, är det något som har förändrats på sistone?

Ja men vi säger typ hon stressar iväg för att hon visste att hon gjorde fel.

Dom gånger vi haft kläder på golvet har det alltid hänt och ja det har blivit en väldigt stor förändring att vi har flyttat, förra veckan, (och då hade vi smutstvätten på golvet för vi hade inge tvättkorg, men spella roll, hör inte till saken) men hon gjorde ju dom här sakerna innan flyttet också.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 232
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama