Kattpensionat

Zarro

Trådstartare
Jag hittar tyvärr ingen kattvakt & jag & sambon har planerat en resa ihop.
Nu funderar jag på kattpensionat & tänkte höra mig för vad ni tycker om det.
Hade ni kunnat tänka er att göra det?
Har ni gjort det?I sådana fall,var det bra eller dåligt?
Säg gärna till om ni har något tips.Tack!:)
 
Sv: Kattpensionat

Jag skulle dra mig i det längsta för att lämna mina katter på pensionat. Det skulle bli som allra sista utväg. Skulle iofs aldrig få för mig att resa ifrån dem över huvud taget :angel:
 
Sv: Kattpensionat

Jag har haft mina på pensionat några gånger och det har funkat jättebra. Inget som jag skulle göra lite när som utan mer när det har varit ett måste. Ex en USA-resa, renovering av sovrum (då var de 3 mån :eek: på pensionat). Men det är viktigt att man hittar ett pensionat som man känner sig trygg med, det jag har lämnat mina katter på har en väldigt engagerad ägare och hon har relativt stora burar till katterna. Mina katter har dessutom fått en där de kan gå ut till en utebur också.
Jag skulle kunna rekommendera "mitt" pensionat, men tror att det kanske ligger lite för långt bort från dig (utanför Falkenberg)?
 
Sv: Kattpensionat

Mina katter var på pensionat 15+ gånger. Man ska välja noggrant för hittar man ett bra är det guld. Åk dit och besök innan du bestämmer dig. Undvik ställen med små burar, det ska vara riktiga rum med egen utegård, klättermöjligheter osv.

Ett bra pensionat är inte billigt men det är underbart när man hittar ett ställe man är trygg med.

Eftersom jag ser var du bor ska jag PM:a dig ett tips på det ställe där mina katter blev fantastiskt omhändertagna.:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 044
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp