Kattmaten luktar

eldione

Trådstartare
Våra katter får torrfodret Royal Canin, fri tillgång (de äter inte mer än vad de bör) och därför ligger det alltid lite torrfoder i skålen. Detta luktar tyvärr väldigt illa i hela rummet :crazy:

Finns det nåt sätt att få det att inte lukta? Eller finns det nåt annat torrfoder som luktar bättre?

Vilket besvärande bra luktsinne du måste ha! Mina katter har gått RC, Hills, James Wellbeloved, Nutro Choice, allt möjligt - men jag har aldrig känt nån lukt, annat än när jag fyller på skålarna.

mandalaki

Vad är det för sort? Har det luktat jämt eller bara nu? Kanske har du kommit över en dålig påse?

Har faktiskt aldrig hört att torrfoder skulle lukta öht.

Torrfoder luktar spunk om man känner efter eller har bra luktsinne. Står det sedan framme dagarna i ändan när det är varmt kan det börja härskna då pelletsen är sprayad med fett. Härsket fett luktar ju inte så gott det heller...

Det är väl kanske det då :(
Men frågan är vad man kan göra åt det... Ska testa att sätta ut maten i vinterträdgården :idea: där är det ju svalare än i vanliga rum, kan fungera *hoppas*

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 369
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka