Kattmamman har övergivit sina bebisar...

Camigween

Trådstartare
Ja...detta har nu vår honkatt gjort....hon har inte varit hemma på hela dagen/kvällen/natten...Bebisarna 3 st flickor är ca 5 veckor.
Vad ska jag göra?
Jag har mosat pate (till katter) och gett de lite rumsvarm mjölk.
De går på lådan och gör sina behov.
Hur ofta måste de ha mat (nu får de äta tills de inte vill ha mer) men hur ofta ska man erbjuda dem mat?
De bor i en stor låda med sängplats, lekutrumme och toalåda men jag ger dem mate utanför lådan...

Eller kan de klara dig i över ett dygn utan mamman?
Jag var kanske dum och gav de mat men de pep nått fruktansvärt...

:confused:

Sv: Kattmamman har övergivit sina bebisar...

Ja...detta har nu vår honkatt gjort....hon har inte varit hemma på hela dagen/kvällen/natten...Bebisarna 3 st flickor är ca 5 veckor.
Vad ska jag göra?
Jag har mosat pate (till katter) och gett de lite rumsvarm mjölk.
De går på lådan och gör sina behov.
Hur ofta måste de ha mat (nu får de äta tills de inte vill ha mer) men hur ofta ska man erbjuda dem mat?
De bor i en stor låda med sängplats, lekutrumme och toalåda men jag ger dem mate utanför lådan...

Eller kan de klara dig i över ett dygn utan mamman?
Jag var kanske dum och gav de mat men de pep nått fruktansvärt...

:confused:

5 veckors kattungar är stora nog att börja äta själva. Normalt börjar kattungen äta lite mat mellan 3-4 veckors ålder.

Så de kommer klara sig fint ven om mamman inte dyker upp. Tänk bara på att de behöver ganska mycket kroppkontakt. Dvs sitt och ha dem tex i knät så mycket det går.

/KT

5 veckors kattungar brukar klara sig bra.Nu kan dom börja gå på lådan och äta babycat mat lr vad du nu vill att dom ska äta.
Har själv en liten kille som klarar sig utan sin mamma då och då.Även hans syskon gör det.

Tack till er båda... Tror nog detta ska gå bra... Vi (familjen) kelar med dem så mycket vi hinner...

Mamman kanske kommer tillbaka? Vi har haft två stycken kattor som gett sig av och lämnat ungen (båda hade bara en unge) i över ett dygn och sen kommit tillbaka som inget hänt. Den ena kattmamman var ute och rände med hankatterna:eek:!
Våra kattungar var mindre då så de fick mjölkersättning av oss under tiden.

Hon e tillbaka men skiter fullständigt i bebisarna, fräser åt dem och sticker ut så fort man öppnar dörren....

Vad tråkigt:(.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
Katthälsa hej alla! skulle verkligen behöva hjälp med vår katt, man kan säga att hon pissat i det blå skåpet för sista gången. såhär e det. jag...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Boj
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 129
Senast: kebabbert
·
S
Övr. Katt Jag hoppas verkligen att någon läser denna tråden och kan hjälpa oss..Det är så hemskt att se dom små liven lida.. Här kommer...
Svar
16
· Visningar
1 893
Senast: Sarasara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama