Kattlåda med lucka?

P

Puma

Nästan vecka kommer äntligen min kisse :)
Har varit och inhandlat allt jag kan tänkas behöva.. Har även köpt en kattlåda med lock och lucka.. Han har haft med lock innan, men inte lucka.. Det är alltså en vuxen katt.. Tror ni att han förstår att han ska gå in genom luckan, eller behöver jag visa honom på något sätt?

Sv: Kattlåda med lucka?

Jag visade min genom att hålla in luckan, katten knallade nyfiket in, jag släppte luckan och lät katten själv lista ut hur man tog sig ut. Vilket tog typ tre sekunder. ;) Annars kan man ta bort luckan ett tag också.

Visa honom gärna i vilket fall som.

Jag lärde mina genom att ta av huva/lucka och ställa direkt på golvet och sedan locka dem att gå ut och in. De tyckte det var väldigt spännande där inne. Lägga lite godis där inne borde oxå locka katten att gå igenom.

Jag tar bort luckorna till mina lådor. Risken är nämligen att katten fastnar med svansen i luckan när dom går in och ut och vissa katter tycker det är så obehagligt så dom slutar använda lådan.

Och jag har vart med om, förutom katter som fastnat med svansen, även fastnat med huvudet. Visst, dom har kommit loss, men upplevelsen har inte varit behaglig. Därför anser jag att sånna där luckor ska plockas bort.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama