kattkiss lukt. hur får jag bort??

Lokkur

Trådstartare
Hej! Min katt har kissat i sängen och de hann torka in innan jag märkte detta! Har spolat hela madrassen med vatten. Försvann inte. Tog vanlig regerings medel gnugga in de. Mer vatten . Nu har jag tatt typ nagel borttagnings medel för att få bort lukten. Har även tagit VIM som luktar citron! Så nu står de och värkar in.
Men om detta inte nu hjälper. Har någon tips om hur man får bort de?
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Ja dr luktar ju starkt!! Tack så mycket ! Har gått loss på all regerings medel jag har nu. Luktar som att gå in på en städerna här hemma nu! :-P katt kiss lukt är de värsta som finns !!
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Sänd madrassen till ett tvätteri. De har andra starkare medel att ta till. Men det förutsätter ju att den är mjuk och går att transportera. Hör med dem även om det är en resårmadrass av dyrare sort. (Är det en billigare får du köpa ny...)

Jag hade en soffa som försäkringsbolaget rengjorde pga annan ägares katt kissat i den. De sprutade in nån sorts tvållösning och den luktade tvättmedel länge efter det. Tyvärr blev den aldrig av med kisslukten heller men katten hade "lyckats" kissa flera gånger i soffan innan jag hunnit ingripa. :cry:

Lycka till!
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Ättika 2 delar ättika, en del vatten. Lägg på skrubba skölj inte dän. Ättiksdoften försvinner med tiden och gör att kissen inte sätter sig där igen.

Eller ren ytesdesifiktion, sån som finns i städ och tex sjukhus osv. Luktar kanppt inget, torkar snabbt men lite dyrare men absolut värt det!
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Kolla upp scentstop.
Man ska hålla materialet blött med scentstop-blandningen i nåt eller några dygn, men ryktet säger att det funkar. Förutsätter dock att materialet tål att vara fuktigt i flera dagar.
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Piss off borde funka, det fungerar utmärkt mot urinlukt. Spraya på rikligt och låt torka ordentligt, sen kan du tvätta madrassen om det behövs.
 
Sv: kattkiss lukt. hur får jag bort??

Jag har provat det mesta på en matta som blev kissad på och det gick fasen inte bort. Provade sånt dyrt som städerskor har, piss off m.m. Det fungerade ett tag men sedan kom doften tillbaka. Kattpiss är jävulens påfund :devil:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 375
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 390
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 123
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 509
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp