Katthona som löper!

bollen__

Trådstartare
Nu har min katthona börjat löpa. Eller inte nu, hon började redan förra månaden. Hon löper, har uppehåll några dagar, sen löper hon igen. Är det så hela tiden?
Hon ska kastreras, och jag ska ringa till vet. Men ungefär hur mycket brukar det kosta? Kan iofs fråga vet. om det också när jag ringer men tänkte vara lite förberedd. Har dålig ekonomi den här månaden men blir galen på katten.

Nu till min egentliga fråga. Är det vanligt att de börjar kissa på konstiga ställen när de löper?
Kisse har alltid varit totalt rumsren, tills nu.
Det började med att hon började kissa i badkaret (jobbigt, men ändå "bästa" stället iaf).
Sen kissade hon i killens nya datastol.
Sen kissade hon på golvet på toan.
Och idag har hon kissat på en tidning på toan.
Och samtidigt fortsätter hon att kissa i badkaret också.

Det är bara kiss, inget bajs. Det gör hon i lådan. Och lådan är rengjord men ändå gör hon såhär. Jag har provat med Fy! spray och Piss Off men det är ju svårt i badkaret också.

Är det vanligt att de gör såhär? Kommer det försvinna när jag kastrerar henne?
Eller kan hon vara sjuk? Min andra kisse kissade ju i sängar när hon hade UVI, men det gör ju inte denna. Inga "mjuka" ställen eg. ju!

Sv: Katthona som löper!

Min honkatt fick för sig att kissa i sänge då hon löpte. Mindre kul:crazy:
Men så fort hon var kastrerad så försvann den ovanan...:)

Hennes kastrering kostade 900:- det var för 2½ år sedan i en mindre stad.

Blir dom inte parade så löper dom gärna om och om igen, detta mår dom inte alls bra av, ge henne p-piller tills du fått tid till kastrering. När dom löper märker dom gärna revir precis som hankatterna. Här tar dom oxå 900:- för kastrering.

åååh, jag blir tokig på miina två honkatter som löper, har gjort det nu snart i 2 månader:crazy:.. hur mycke kostar p-piller till katt??

vill inte ge p-piller. måste ju ändå kontakta veterinär för att kunna få dom så jag ber om en kastrering på en gång!

Okej, då vet jag kanske vad jag ska räkna på! Skönt att det inte är nått "konstigt" att hon kissar inne!

Fast veterinärer vill gärna inte kastrera en hona i löp då det blir mycket mer komplicerat, så ge p-piller för att avbryta löpet och kastrera henne sedan med en gång, det hinner hon inte få några följdsjukdomar av.

Vet inte, jag lägger inte sånt på minnet, det är bara att betala och se glad ut.

Jaha. Till mig sa han att jag skulle vänta tills hon löpte när jag frågade om när jag fick kastrera. Men han kanske menade tills hon löpt? Jaja jag måste ju ringa honom i vilket fall som helst och då lär han ju säga om jag ska ha p-piller eller ej.
Måste vet. se kissen för att skriva ut p-piller eller kan de göra det osett?

Det är olika från veterinär till veterinär hur dom vill göra, och hur bra relation man har till sin veterinär.

Okej! Jag är nyinflyttad och har använt honom typ 2 gånger. En gång till den här kissen och en gång till den andra.

Här får man inte sterelisera en katthona innan hon har löpt första ggn.
Själva ingreppet görs mellan två löp.
Brukar ju vara några dagar mellan, och här är det inte svårt att få tid så det är bara att ringa när man märker att skrikandet har lugnat sig:D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama